JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 25703
РЕСУРСИ ЗА СЕМЕЈСТВОТО: ЗАБЕЛЕЖАНАТА СОЦИЈАЛНА ПОДДРШКА И ПРИЛАГОДУВАЊЕТО
Патриција ВЕЛОТИ
Оддел за клиничка и динамичка |
|
FAMILY RESOURCES: PERCEIVED SOCIAL SUPPORT AND PARENTS ADJUSTMENT
Patrizia VELOTTI
Department of Clinical and Dynamical Psychology- University of Rome |
||
Примено 02-01-2009 |
|
Received 02-01-2009 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Социјалните мрежи, најчесто овозможуваат значаен извор на поддршка за новите родители. Генерално гледано, програмите за поддршка на родителите го одржуваат социјалниот и емоционалниот развој на децата. Различните аспекти може да влијаат и врз квантиетот и врз квалитетот на изворите на социјалната поддршка, како и врз перцепцијата која би ја имале родителите. Ова истражување ја испитува улогата на социјалната поддршка кај двојките, новите родители и го проценува влијанието на моделите на придружник. Интервју со возрасни придружници (ИВП) и Мултидимензионалната проценка на забележаната социјална поддршка (МПЗСП) се применија на примерок од 100 испитаници. Резултатите укажаа дека перцепцијата за социјалната поддршка е повеќе изразена кај жените, во главно како резултат на димензијата на социјалната поддршка која што потекнува од партнерот. Понатаму, се откри поврзаност помеѓу моделите на придружник ИВП и различните перцепции за социјалната поддршка и тоа само кај жените, но не и кај мажите. Податоците даваат поддршка на можноста да се изврши проценка на родителите за време на почетоците на интервенциите за рехабилитација. Групите за поддршка може да се искористат кај родителите коишто не се сигурни и притоа се овозможуваат позитивни ефекти при намалување на стресот и го промовираат прилагодувањето кон хендикепот на децата и нивните семејства. |
|
Social networks often provide an important source of support for new parents. General, parent support programs sustain social-emotional development of children. Different aspects could impact both the quantity and quality of the sources of social support and the perception that parents would had. This study examines the role of social support in the couples of new-parents and assesses the influence of attachment models on it. The Adult Attachment Interview (AAI) and the Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS) were administered to a sample of 100 participants. Results indicated a perception of social support more pronounced in women, mainly on the dimension of social support derived from the partner. Furthermore, for women and not for men, an association between attachment models to the AAI and the different perceptions of social support was revealed. Data seems support the opportunity to assess parents during early rehabilitation interventions. Support groups could be used with insecure parents and has positive effects in reducing stress and promoting adjustment to the disability for children and their families. |
||
|
||||
|
|
|
||
Citation:Velotti P. Perceived Social Support and Parents Adjustment. J Spec Educ Rehab 2008; 9(3-4):51-61. |
||||
|
||||
Клучни зборови: социјална поддршка, родители, придружник. |
|
Key words: social support, parents, attachment. |
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Coresponding Address: |
Патриција ВЕЛОТИ |
|
Patrizia VELOTTI |
Оддел за клиничка и динамичка психологија, Универзитет во Рим „La Sapienza“, |
|
Department of Clinical and Dynamical Psychology, University of Rome “La Sapienza”, |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE