СЕНЗИТИВНАТА КОМУНИКАЦИЈА И ИНТЕРАКЦИЈА НИЗ ПРИНЦИПИТЕ НА ИЦДП-ПРОГРАМАТА
Нергис РАМО 1
Ристо ПЕТРОВ 2
Последипломец на
Институтот за дефектологија 1
Филозофски факултет
Институт за дефектологија 2
|
|
SENSITIVE COMMUNICATION AND INTERACTION THROUGH THE PRINCIPLES OF THE ICDP PROGRAMME
Nergis RAMO 1
Risto PETROV 2
Postgraduate student on the Institute for Special Education and Rehabilitation 1
Faculty of Philosophy - Institute for Special Education and Rehabilitation 2
|
ИЦДП-приодот на обука се базира врз идејата дека најдобар начин да им се помогне на децата е прво да им се помогне на нивните негуватели. 1
Во центарот на базичните хумани психосоцијални потреби е потребата за создавање долготрајна, стабилна и емотивна поврзаност со примарниот негувател, без кој децата не можат да се развијат соодветно. Затоа предметот мора да биде сензитивирање на негувателите, за да се подобри нивната способност да овозможат добра и квалитетна грижа и да манифестираат емпатични чувства кон децата. Најостварливата стратегија да им се помогне на децата на долгорочен план е да се даде поддршка и да се едуцираат мрежи од стабилни детски негуватели, што во практика значи сензитивизирање на семејствата и заедниците за зголемување на нивната способност за подобрување на социјалните, културните и развојните услови потребни за растот и развојот на децата.
|
|
The ICDP approach is based on the idea that the best way to help children is first to provide help for the children’s caregivers.1
At the centre of basic human psycho-social needs is the need for establishing a long-term, stable, and caring relationship with the primary caregiver, without which children cannot develop properly. The objective, therefore, must be to sensitise caregivers, in order to enhance their ability to provide good quality care and to release empathic feelings towards the children. The most feasible strategy for helping children on a large scale is to support and educate children’s network of stable caregivers, which in practice means sensitising families and communities to enhance their own ability to sustain the social, cultural and environmental conditions necessary for the growth and development of children.
|
Клучни зборови: сензитивизирана комуникација, ИЦДП-програма.
|
|
Key words: sensitive communication,
ICDP programme.
|
Универзитет „Св. Кирил и Методиј“
Филозофски факултет
Институт за дефектологија
Крсте Мисирков бб, 1000 Скопје
Република Македонија
e-mail: nergis_ramo@yahoo.com
|
|
“Ss Cyril and Methodius” University
Faculty of Philosophy
Institute of Special Education and Rehabilitation
Krste Misirkov bb, 1000 Skopje
Republic of Macedonia
e-mail: nergis_ramo@yahoo.com
|