ПРОГРАМСКА СТРУКТУРА НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА УЧЕНИЦИTE СО МОТОРНИ
ПОПРЕЧЕНОСТИ
Радмила ЧУКИЌ, Гордана ОДОВИЌ,
Фадиљ ЕМИНОВИЌ
Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Белград, Србија |
|
THE CURRICULUMS OF THE ELEMENTARY EDUCATION FOR STUDENTS WITH MOTOR DISABILITIES
Radmila CHUKIKJ, Gordana ODOVIKJ,
Fadilj EMINOVIKJ
|
Образованието на учениците со моторни попречености претставува една од важните детерминанти на нивната понатамошна успешност во животот. Со самото образование, меѓу другото, ги подготвуваме за квалитетен и самостоен живот. Основното образование, односно почетното ниво на школување, е еден од условите кој подоцна ќе им овозможи професионално оспособување и интеграција во општествената средина.
Учениците со моторни попречености, во однос на другите способности и можности на основното училиште, образование и воспитание добиваат врз основа на два наставни плана и програми: редовен и специјален (изменет и модифициран).
Без оглед на организираната форма на образование и видот на наставниот план и програма, целта и задачите на програмата на основното образование се исти за сите ученици. Со основното и средното образование настојуваме да ги подготвиме сите ученици за заеднички живот и работа во иста општествена средина.
|
|
The education of the students with motor disorders presents one of the most important determinants of their further success in life. By educating them, among other things, we prepare them for more qualitative and independent life. The elementary education, as the first or the initial level of education, is also one of the conditions that will enable them professional qualification and the integration in the society.
Regarding their other abilities and possibilities, the students with motor disorders acquire elementary education by two types of curriculum: regular and special (changed and modified).
Regardless of the organizational form of education and the type of curriculum, the goals and tasks of the programs of the elementary education are the same for all the students. Within elementary and the secondary education we insist on preparing all the students for life and work in the same community.
|
Клучни зборови: наставна програма на основното образование, воспитно-образовна работа, ученици со моторни попречености.
|
|
Key words: the elementary curriculum, educational work, the students with motor disorders.
|