JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 8846
НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЈА ЗА ИЗЕДНАЧУВАЊЕ НА ПРАВАТА НА ЛИЦАТА СО ИНВАЛИДНОСТ ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА СО КОМЕНТАР ЗА НЕЈЗИНОТО СПРОВЕДУВАЊЕ
Боге ЧАДИНОВСКИ
Член на Националното коордативното тело |
|
NATIONAL STRATEGY FOR EQUAL RIGHTS OF PEOPLE WITH DISABILITIES IN THE REPUBLIC OF MACEDONIA WITH COMMENTS ON ITS REALIZATION
Boge CHADINOVSKI
Member of the National Coordinative Body |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Овој труд глобално ги прикажува определбите на кои упатува Националната стратегија за изедначување на правата на лицата со инвалидност во Република Македонија и обврските што произлегуваат од неа со коментар за нејзиното доследно применување. |
|
The paper globally presents the commitments of the National Strategy for equal rights of people with disabilities in the Republic of Macedonia, the obligations that come out of it and comments on its appropriate realization. |
||
|
|
|
||
Citation:Chadinoski B. National Strategy for Equal Rights of People with Disabilities in the Republic of Macedonia with Comments on its Realization. J Spec Educ Rehab 2007; 8(3-4):89-97. |
||||
|
||||
Клучни зборови: национална стратегија, изедначени права, лица со инвалидност, Македонија |
Key words: national strategy, equal rights, people with disabilities, Macedonia
|
|||
Adresa za separatite: |
|
Address requests for reprint to: |
||
Боге ЧАДИНОВСКИ |
|
Boge CHADINOVSKI |
||
„11 Октомври“ 42/а |
|
“11 Oktomvri” 42/а |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE