ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПРОГРАМИ

 

Даниела ИЛИЌ–СТОШОВИЌ
Снежана НИКОЛИЌ

 

Универзитет во Белград, Факултет за специјална едукација и рехабилитација

 

INDIVIDUAL EDUCATION PROGRAMS

 

Danijela ILICH-STOSHOVIКЈ,
Snezhana NIKOLIКЈ

 

Belgrade University, The Faculty for special education and rehabilitation

 

 

 

Резиме

 

Abstract

Инклузијата, како процес на вклучување на учениците со посебни образовни потреби во редовните училишта, наметнува обврска за адекватна подготовка и подготвеност на редовните училишта и градинки, наставници, ученици и родители на деца од редовната популација за прием на овие ученици. Тоа секако значи дека и службите за помош во редовните училишта мораат да бидат оспособени да дадат адекватна и соодветна помош и на наставничкиот кадар, но и на учениците со посебни образовни потреби. Прв и најважен чекор е изработката на индивидуални образовни програми.
Основната функција на „Индивидуалните образовни програми“ е на ученикот со посебни образовни потреби да му се обезбедат специјализирана или индивидуална помош во училиштето. Креирањето на индивидуални образовни програми за учениците со специјални образовни потреби наметнува обврска за индивидуална евалуација и понатаму да се креира целта на наставните програми за секој ученик.
Во ова излагање поблиску ќе го објасниме поимот „Индивидуални образовни програми“ преку толкувања кои се среќаваат во законот ИДЕА 2004, САД. Исто така, ќе ги опишеме постојните патокази за креирање на овие програми и начинот на кој се креира целта на наставните програми за секој ученик посебно.

 

Inclusion, as a process of enrolling of children with disability in regular schools, demands obligation for adequate preparing regular schools, teachers, pupils and their parents for accepting those children. It, also, means that special services must be prepared to help teachers and children with disability too, in an adequate way. The first and most important step is developing of Individualized education programs (IEP).
The purpose of IEP is to provide a disabled child with specialized or individualized assistance in school. In order an IEP to be developed for a child, it is necessary to evaluate a child, and than to determine goals of individual achievements for every pupil with disability.
The aim of this paper is to show one of many ways for construction IEP. The paper will give some examples of IEP recommendation (general and special), goals and steps to determine programs and types of services.

     

Citation:Ilikj-Stoshovikj D, Nikolikj S. Individual Education Programs. J Spec Educ Rehab 2006; 7(1-2):31-40.

   

 

   

Клучни зборови: индивидуални образовни програми, инклузијата, ученици со посебни образовни потреби

 

Key words: individual education programs, inclusion, children with disability

 

 

 

Адреса за сепаратите:

 

Address requests for reprint to:

Даниела ИЛИЌСТОШОВИЌ

 

Danijela ILIКЈ-STOSHOVIКЈ

Драгише Лапчевиќа 20
11050 Београд
Србија
eladaca@eunet.yu

 

Dragishe Lapchevich 20
11050 Belgrade
Serbia
eladaca@eunet.yu

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in