JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 8795
ВИДОВИ НАУЧНИ ИСТРАЖУВАЊА
Наташа АНГЕЛОСКА-ГАЛЕВСКА
Филозофски факултет - Скопје |
|
TYPE OF SCIENTIFIC RESEARCHES IN SPECIAL EDUCATION
Natasha ANGELOSKA-GALEVSKA
Faculty of Philosophy-Skopje |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Научните истражувања во дефектологијата се користат за систематско проучување на некој предмет или појава за да се дојде до нови сознанија што ќе овозможат унапредување на воспитанието и образованието на лицата со пречки во развојот. Постојат различни видови научни истражувања, а определбата за некој од нив зависи од целта на истражувањето, од природата на предметот што треба да се проучува, од методолошките можности, опитноста на истражувачот, средствата со кои се располага и низа други фактори. |
|
The scientific researches in special education are used for systematic investigation of a certain subject or phenomenon that aims to reach knowledge that can improve education and rehabilitation of people with special needs. There is a huge variety of research strategies, and what the researcher will choose among them depends on the research objective, the nature of the investigated phenomenon and the possibilities for its examination, the experience of the researcher, the research tools, and many other factors. |
||
|
|
|
||
Citation:Angeloska-Galevska N. Types of Scientific Researches in Special Education. J Spec Educ Rehab 2005; 6(3-4):7-16. |
||||
|
||||
Клучни зборови:видови истражувања, методологија, дефектологија |
|
Key Words: types of research, methodology, special education |
||
|
|
|
||
|
|
|||
Адреса за сепаратите: |
|
Address requests for reprint to: |
||
Наташа АНГЕЛОСКА-ГАЛЕВСКА |
|
Natasha ANGELOSKA-GALEVSKA |
||
Универзитет "Св. Кирил и Методиј# |
|
University "Ss. Cyril and Methodius" |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE