ВАЛДОРФ ПЕДАГОГИЈАТА И ДЕЦАТА
СО ПОСЕБНИ ОБРАЗОВНИ ПОТРЕБИ

                   

Лена ДАМОВСКА

 

Филозофски факултет
Институт за педагогија

Скопје, Македонија

 

 

THE  WALDORF  PEDAGOGY  AND  CHILDREN  WITH  SPECIAL  EDUCATION NEEDS

 

Lena DAMOVSKA

 

Faculty of Philosophy
Institute of Pedagogy

Skopje, Macedonia

 

 

 

 

 

 

Резиме

 

Abstract

Рудолф Штајнер, идејниот творец на Валдорфската педагогија, во првата половина на 20 век, со отворање на првата Валдорфска школа во 1919 година, пред научната јавност ја претстави сопствената филозофија на воспитание, преку еден целосно заокружен воспитно-образовен систем за децата од предучилишно, основно и средно образование. Во изминатиов период, с# до денес, овој по многу нешта оригинален воспитно-образовен модел, успешно се етаблира и применува во голем број земји на светот. Во рамките на Валдорф-педагогијата, на децата со посебни образовни потреби им се посветува особено внимание, со максимално почитување на специфичностите што произлегуваат од потребите кај конкретна категорија деца.

 

In the first half of the 20th century, with the opening of the first Waldorf School in 1919, Rudolph Steiner who is the ideological creator of the Waldorf pedagogy presented his own philosophy of education before the scholars. This was done by presenting a complete educational system designed for preschool, elementary school and high school children. To date, this educational model that is thought to be original by many of its characteristics, is successfully established and being practiced in many countries throughout the world. Within the framework of the Waldorf Pedagogy, children with special education needs are given the required attention and particularities that result from the needs of a concrete category of children are being respected.

 

 

 

Citation:Damovska L. The Waldorf - Pedagogy and Children with Special Needs. J Spec Educ Rehab 2005; 6(1-2):35-42.

   

 

   

Клучни зборови: Валдорф-педагогија, воспитание и образование, антропозофија, евритмија, деца со посебни образовни потреби

 

Key words: Waldorf pedagogy, education, anthroposophy, eurythmia, children with special education needs.  

 

 

 

 

 

 

Адреса за кореспонденција:

 

Corresponding Address:

Лена ДАМОВСКА

 

Lena DAMOVSKA

Универзитет "Св. Кирил и Методиј#
Филозофски факултет-Скопје
Институт за педагогија
Бул. Крсте Мисирков бб, 1000 Скопје, РМ
lenad@mail.net.mk

 

“Ss Cyril and Methodius” University
Faculty of Philosophy – Skopje
Institute of Pedagogy
Bull. Krste Misirkov bb, 1000 Skopje, RM
lenad@mail.net.mk

 

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in