JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 12789
ПРИКАЗ НА СЛУЧАЈ НА ДЕТЕ
Логопедска амбуланта, здравствен дом - Неготино |
|
REVIEW OF A CASE OF CHILD
Speech Therapy First Aid Station, Health Center Negotino |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Стекнатите јазични нарушувања кај децата се манифестираат на определен степен во развојот на јазикот од третата до дванаесеттата година возраст. Додека јазичните нарушувања кај децата меѓу првата и третата година имаат карактеристика како развојни, а и како стекнати. Кај стекнатата афазија или дисфазија точно се знае кога дошло до оштетување и зошто. |
|
Achieved children speech disabilities are manifested at certain level of development of speech from the age of 3 to 12 years. The speech disabilities with children from the age of one to three years have developmental and acquired characteristics. It is well-known when and why the disabilities occurr at acquired aphasia or disphasia. |
||
|
|
|
||
Citation:Stojmenovska M, Filipova S. Review of a Case of Child with Acquired Aphasia. J Spec Educ Rehab 2004; 5(3-4):97-102. |
||||
|
||||
Клучни зборови: стекната афазија, експресивен говор, рецептивен говор, вербална комуникација |
|
Key words: acquiring aphasia, expressive speech, receptive speech, verbal comunication |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding Address: |
||
Маре СТОЈМЕНОВСКА |
|
Mare STOJMENOVSKA |
||
Вера Јоциќ 109, Делчево |
|
Vera Jocikj 109, Delchevo |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE