ИНКЛУЗИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА ДЕЦАТА СО ПОСЕБНИ ПОТРЕБИ ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА

 

Зора ЈАЧОВА

Филозофски факултет
Институт за дефектологија

Скопје, Македонија

 

INCLUSIVE EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS IN REPUBLIC OF MACEDONIA

 

 

Zora JACHOVA

Faculty of Philosophy
Institute of Special Education and Rehabilitation

Skopje, Macedonia

 

 

 

Резиме

 

Abstract

Основната интенција на овој труд е да се презентира и анализира инклузивното образование во Република Македонија. Значи, стремењето кон интеграција на нашиот воспитно-образовен систем кон современите европски стандарди и модели на инклузивна едукација преку иницирање и применување иновации во образованието врз една востановена дидактичка основа со традиција, во Република Македонија се јавува како неминовност.
Фактот дека нашите наставници чувствуваат потреба од втемелување на соодветна инклузивна методологија, технологија и стратегии во инклузивната практика, наметна иницирање активности за едукација на наставници во редовните училишта во кои се прават обиди за примена на инклузивната практика.
За непречено реализирање на оваа цел релевантните институции иницираат и поддржуваат активности што значат поквалитетно и похумано образование.

 

 

The basic intention in this article is to represent and analyze the situation of the Inclusive Education in Macedonia.
To conclude: it is inevitable for Macedonia to strive to integrate its educational system into the contemporary European standards and models of inclusive education through initiating and implementing innovations in its system of education based on the already established didactic foundations of a longer tradition.
The fact that our teachers feel the need for relevant methodology for inclusion, technology and strategy in the inclusive practice, led to introducing activities aimed at educating teachers of mainstream schools in which attempts are being made to introduce inclusive practice.
In order to achieve this goal, all relevant institutions have initiated and supported such activities which translate into a better and more humane education.  

Citation:Jachova Z. Inclusive Education of Children with Special Needs in Republic of Macedonia. J Spec Educ Rehab 2004; 5(1-2):35-46.

   

 

   

 

Клучни зборови: инклузивно образование, деца со посебни потреби

   

Key words: Inclusive Education, Children with Special Needs

     

Адреса за кореспонденција:

 

Coresponding Address:

Зора ЈАЧОВА

 

Zora JACHOVA

Универзитет „Св. Кирил и Методиј”
Филозофски факултет
Институт за дефектологија
Бул. „Крсте Мисирков” бб
1000 Скопје, Република Македонија
jzora@unet.com.mk

 

University "St. Cyril and Methodius"
Faculty of Philosophy
Institute of Special Education and Rehabilitation
Bull. "Krste Misirkov" bb,
1000 Skopje, Republic of Macedonia
jzora@unet.com.mk

 

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in