JSER Policies
JSER Online
JSER Data
	Frequency: quarterly
	ISSN: 1409-6099 (Print)
	ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 15576
 
| 
				 
					ИНКЛУЗИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА ДЕЦАТА СО ПОСЕБНИ ПОТРЕБИ ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА 
					Зора ЈАЧОВА Скопје, Македонија  | 
			
				 
  | 
			
				 INCLUSIVE EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS IN REPUBLIC OF MACEDONIA 
 
 
					Zora JACHOVA Skopje, Macedonia  | 
		||
| 
				 
  | 
			
				 
  | 
			
				 
  | 
		||
| 
				 Резиме  | 
			
				 
  | 
			
				 Abstract  | 
		||
| 
				 
					Основната интенција на овој труд е да се презентира и анализира инклузивното образование во Република Македонија. Значи, стремењето кон интеграција на нашиот воспитно-образовен систем кон современите европски стандарди и модели на инклузивна едукација преку иницирање и применување иновации во образованието врз една востановена дидактичка основа со традиција, во Република Македонија се јавува како неминовност. 
  | 
			
				 
  | 
			
				 
					The basic intention in this article is to represent and analyze the situation of the Inclusive Education in Macedonia.  | 
		||
| 
				 Citation:Jachova Z. Inclusive Education of Children with Special Needs in Republic of Macedonia. J Spec Educ Rehab 2004; 5(1-2):35-46.  | 
			||||
| 
				 
  | 
			||||
| 
				 
 Клучни зборови: инклузивно образование, деца со посебни потреби  | 
			
				 
				 Key words: Inclusive Education, Children with Special Needs  | 
		|||
| 
				 Адреса за кореспонденција:  | 
			
				 
  | 
			
				 Coresponding Address:  | 
		||
| 
				 Зора ЈАЧОВА  | 
			
				 
  | 
			
				 Zora JACHOVA  | 
		||
| 
				 
					Универзитет „Св. Кирил и Методиј”  | 
			
				 
  | 
			
				 
					University "St. Cyril and Methodius"  | 
		||
Share Us
Journal metrics
- 
			
 SNIP 0.059 - 
			
 IPP 0.07 - 
			
 SJR 0.13 - 
			
 h5-index 7 - 
			
Google-based impact factor: 0.68 
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
 - RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
 - EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
 - INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
 - AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
 - THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
 - REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
 - DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
 - HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
 - DIAGNOSTIC AND TREATMENT OPTIONS IN AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS – AN OVERVIEW
 
    













