|
|
|
ВРСНИЧКИ ИНТЕРАКЦИИ ВО ПАРАЛЕЛКИ СО ПРИМЕНА НА КОНЦЕПТОТ ЗА ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАНИЕ
Виолета АРНАУДОВА1
Татјана ТАКАШМАНОВА-СОКОЛОВСКА1
Зора ЈАЧОВА2
Филозофски факултет
Институт за психологија1
Институт за дефектологија2
|
|
PEER INTERACTION INCLASSES WHICH USE THE
CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION
Violeta ARNAUDOVA1
Tatjana TAKASHMANOVA-SOKOLOVSKA1
Zora JACHOVA2
Faculty of Philosophy
Institute for Psychology1
Institute of Special Education and Rehabilitation2
Skopje, Macedonia
|
Скопје, Македонија
|
|
|
Резиме
Проверен е социјалниот статус на секој ученик со акцент на статусот на учениците со пречки во развојот. Примерокот е пригоден. Вклучени се вкупно 55 ученици на возраст од 9-10 и 13-14 години од две паралелки при ОУ "Димо Хаџи-Димов#. Во двете одделенија се вклучени деца со телесна инвалидност и анорексични проблеми. Истражувањето е спроведено со примена на социометриска постапка и три социо-метриски критериуми, како и неограничен и ограничен избор.
|
|
Abstract
We have evaluated a social status of the pupils individually, especially the status of the pupils with developmental disabilities. The sample is convenient and includes 55 pupils from two classes at the age of 9-10 and 13-14 from the regular elementary school “Dimo Hadzi-Dimov”. Children with physical disabilities and anorexic problems are included in both classes. The research has been carried out using socio-metric procedure, applying three socio-metric criteria and both limited and unlimited choices.
|
|
|
|
Citation:Arnaudova V, Takashmanova-Sokolovska T, Jachova Z. Peer Interaction in Classes Which Use the Concept of Inclusive Education. J Spec Educ Rehab 2004; 5(1-2):87-98.
|
|
|
|
|
|
Клучни зборови: врснички интеракции, пречки во развојот, инклузивно образование, социо-емоционална клима, социјален статус
|
|
Key words: peer interactions, developmental disabilities, inclusive education, socio-emotional atmosphere, social status
|
|
|
|
Адреса за кореспонденција:
|
|
Coresponding Address:
|
Виолета АРНАУДОВА
|
|
Violeta ARNAUDOVA
|
Универзитет "Св. Кирил и Методиј#
Филозофски факултет
Институт за психологија
Бул. "Крсте Мисирков# бб
1000 Скопје, Република Македонија
violeta@fzf.ukim.edu.mk
|
|
University "St. Cyril and Methodius"
Faculty of Philosophy
Institute for Psychology
Bull. "Krste Misirkov" bb,
1000 Skopje, Republic of Macedonia
violeta@fzf.ukim.edu.mk
|