ИНКЛУЗИЈА КАКО ОТВАРАЊЕ УЧИЛИШТЕ ЗА ДЕТЕТО И ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЈА

 

Александар ЧОРДИЌ 1
Славица МАРКОВИЌ 2


Дефектолошкиот факултет-Белград 1
СОШО „Милан Петровиќ”-Н. Сад 2

 

INCLUSION AS OPENING OF THE SCHOOL TOWARDS A CHILD AND DEINSTITUTIONALISATION

 

Aleksandar CHORDIKJ 1
Slavica MARKOVIKJ 2

Faculty for Special Education Teachers-Belgrade 1
School for Special Education "Milan Petrovikj"-Novi Sad 2

Резиме

 

Abstract

Инклузијата бара училиштето да ги следи развојните нивоа, квалитетот на хармоничноста на развојот и видовите на хендикепи во развојот на децата и адолесцентите што се вклучуваат во процесот на образованието и воспитувањето. На таков начин тоа бара реорганизација на обуката на наставникот, создавање мултидисциплинарен тим: учител-наставник, дефектолог, педагог и психолог.
Истовремено се бара постапно дислоцирање  на лицата со хендикеп од големите системи на домови во дневни центри што ќе бидат во близина на потребните здравствени установи и училишни центри во кои ваквите деца ќе во состојба да се вклучат, во зависност од нивото на нивните способности.
Особено внимание се обраќа на работата со родителите како многу значајни членови на тимот при избор на насоченото образование, професионално оспособување и сместување на овие деца и адолесценти.

 

Inclusion requires the school to follow the development levels, quality of development harmony and forms of handicap in development of children and adolescents that are included in the process of education. This implies that it requires reorganisation of training of teachers and establishment of a multi-disciplinary team: teachers, special education teachers, pedagogues and psychologists.
At the same time it requires the gradual transfer of handicapped persons from the huge system of centres into day care centres that are going to be in the vicinity of necessary health care institutions and school centres that these children can get included into depending on the level of their capabilities.
Special attention is paid to the work with parents, as extremely significant members of a team, in deciding on the profile of education, vocational training and accommodation of these children and adolescents.

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in