JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 33685
СЕНЗИТИВНАТА КОМУНИКАЦИЈА
Нергис РАМО 1
Последипломец на |
|
SENSITIVE COMMUNICATION
Nergis RAMO 1
Postgraduate student on the Institute for Special Education and Rehabilitation 1 |
UDK: 364-787.3-053.5(083.97) |
|
UDK: 364-787.3-053.5(083.97) |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Интернационалната програма за развој на децата (ICDP) започна да се развива во 1985 година, но организацијата не беше формирана сè до 1992 година кога е регистрирана како Интернационална програма во Осло, Норвешка. |
|
International Child Development Programmes (ICDP) began developing in 1985 but as organization was not founded until 1992 when it was registered as an international programme in Oslo, Norway. |
|
|
|
Цели на ICDP-програмата |
|
Aims of the ICDP programme |
ICDP-програмата за психосоцијална интервенција има за цел да ја подобри и збогати врската помеѓу негувателите и нивните деца. |
|
ICDP psychosocial intervention programme aims to enhance and enrich the relationship between caregivers and their children. |
|
|
|
Содржина на ICDP-програмата |
|
Content of the ICDP programme |
ICDP-програматае составена од осум показатели (теми) за добра интеракција и емпатична идентификација. Пораките на осумте показатели за добра интеракција се универзални и едноставни, природно вградени во комуникацијата воспитувач - дете и присутни во секоја култура.
Се однесуваат на раниот емотивен дијалог на експресивни гестови помеѓу детето и негувателот, каде што негувателот ги следи и одговара на експресивните иницијативи и говорот на телото на детето, потврдувајќи ги сигналите, коментирајќи позитивно на она што детето го прави. На овој начин може да се развие вистински дијалог на емотивна поврзаност исполнета со чувства на самодоверба, радост и пријателство помеѓу детето и негувателот.
Дури доколку детето сè уште не може да го разбере говорот, сепак тоа е способно да ги разбере емотивните изрази на љубов и отфрлање, на радост и тага. Важно е за довербата на детето да знае дека е сакано, чувано со љубов, галено со покажување кон него љубов и ентузијазам. |
|
ICDP programme is made by 8 indicators (topics) for good interaction and emphatic identification. The messages of the 8 indicators for good interaction are simple and universal, naturally embedded in caregiver-child communication and present in any culture.
1. Emotional expressive indicators
Even when the child is still not able to understand the speech, still it’s capable to understand the emotional expressions of love and reject, of happiness and sadness. For child’s trust its important, to know that it’s loved, cared with love, and fondled by showing him love and enthusiasm. |
При интеракцијата со детето од огромна важност е да се обрнува внимание на ситуацијата во која се наоѓа, на неговите желби, на неговите намери, на говорот на неговото тело, и притоа е потребно приспособување и следење за детето да почуствува и да знае дека е сакано. На тој начин детето знае дека некој посветува внимание на неговата иницијатива да води. Исто така, за детето и за неговиот развој мошне е важно да не се наоѓа постојано во ситуација кога некој друг го турка кон некои активности. |
|
During the interaction with the child it’s very important to pay attention on the child’s situation, his wishes, his intentions, body language, and it’s necessary to adapt and follow the child, so it can feel and know it’s loved. That is the way the child will know that someone pays attention to his leading initiative. Also, it is of importance for the child and its development, not to be in situations when someone else is pushing it during some activities. |
Дури и мошне кратко време по раѓањето може да се оствари ваков емоционален дијалог по пат на контакт со поглед, со насмевки и гестикулации, со изрази на задоволство, каде што негувателот ќе коментира позитивно за она што детето го прави или за што е заинтересирано, или пак кога детето одговара со среќни крици. Оваа рана емотивна конверзација е важна за понатамошниот развој на говорот на детето и поврзаноста на детето и негувателот во иднина. |
|
Even shortly after the child is born it can develop emotional dialogue with eye-contact, smiles, gestures, sounds of pleasure, when the caregiver should make a positive comment for what the child is doing, for its interests, or happy emotions. This early emotional conversation is important for child’s speech development and for the connection between the child and its caregiver in future. |
За да развие детето нормална самодоверба од голема важност е некој да му пренесе чувство на самовредност, некој кој ќе реагира позитивно и со одобрување на она што детето го прави добро и кој ќе му објасни на детето зошто е добро тоа што го направило. |
|
For developing the child’s self-confidence it’s very important to get the feeling of self-worth, from someone who will response positively and with approval for the things child manages to do well, and from someone who will explain to the child why the thing he did was good. |
Четирите емотивни показатели се природна појава кога постои емпатична идентификација со детските чувства.
2. Показатели поврзани со посредување
Со овој показател му помагаме на детето да го фокусира своето внимание за да се добие заедничко искуство за нештата во неговата околина. Бебињата и малите деца имаат потреба од помош за да го фокусираат своето внимание, а негувателот може да помогне со правилно насочување на вниманието кон околината („Види ваму!“ „Погледни!“). |
|
The four emotional indicators are natural when there is emphatic identification with the child’s feelings.
2. Indicators related to mediation
With this indicator we are helping the child to focus his attention and to get sharing experience for its surrounding. Babies and toddlers need help to focus their attention, and the caregiver can help in focusing the attention in right directions (“Look here”, “Did u see that”…). |
Како резултат на опишување, именување и покажување емоции за она што негувателот и детето го прават заедно, детето ќе го запомни искуството како нешто што е од големо значење за него, само доколку искуството е проследено со соодветна емоционална реакција. Важноста не претставува директно искуство за детето, таа мора да се научи преку емотивните реакции и конверзацијата од страна на негувателот. |
|
As a result of describing, naming, and showing emotions for the things that caregiver and child do together, the child will remember the experience like something meaningful, only if the experience is followed by appropriate emotional reaction. Importance is not direct experience for the child; it has to be learned by caregiver’s emotional reaction and conversation. |
Потребно е да се споредуваат заедничките искуства со поранешните („Се сеќаваш кога го посетивме...тогаш видовме и...“). Кога детето ќе потпорасне, можеме да му кажуваме и приказни со истакнување на сличностите и разликите, да броиме итн. Сето ова е од голема важност за развојот на детската интелигенција. |
|
Its necessary to compare the common experience with previous (“Do you remember when we visited…..than we also saw…”). When the child will grow up we can tell him stories with pointing out the differences and similarities, to count etc. This is very important for child’s intelligence development. |
На децата им е потребна помош да ја научат самоконтролата и вештините на планирање. Негувателот, исто така, треба да му помогне на детето да ги планира активностите чекор по чекор за да ја постигне поставената цел на конструктивен начин. Подоцна, потребно е детето да научи зошто одредени нешта не се дозволени. Наместо континуирано да им се поставуваат забрани, потребно е да се води на позитивен начин, со покажување што треба детето да направи и како да го направи тоа. (3,5) |
|
The child needs help to learn the self-controllling and planning skills. It’s necessary for the caregivers to lead the child in a positive way, but with limits. The caregiver also should help the child to plan activities step by step to reach the set goal in a constructive way. Later, the child needs to learn why some things are not allowed. Instead of continuing forbidding, it’s better to lead it in positive way with showing what the child should do, and how to do it. (3, 5) |
Принципи на сензитивизација |
|
Sensitising principles |
||
Присуството на осумте показатели на сензитивизирана комуникација и интеракција се проценува преку седум принципи на сензитивизација:
1. Остварување на контакт на доверба со негувателите.
3. Активирање на негувателот според показателите кои се дадени:
4. Потврдување на компетентноста на негувателот со истакнување на позитивните примери во нивната интеракција со децата.
|
|
The presence of 8 indicators for sensitive communication and interaction are valued according to seven sensitising principles:
1. Establish a contact of trust with caregivers.
3. Activating caregivers in relation to the theme/guideline that was discussed by:
4. Confirming caregivers’ competence by pointing out at what is already positive in their existing interaction with their child.
|
||
|
|
|
||
Имплементација - примена |
|
Implementation |
||
Целта е да се имплементира ИЦДП-програмата во широки размери секогаш кога е можно по пат на нејзино интегрирање во постоечката мрежа на грижа.
|
|
The aim is to implement the ICDP programme on a large scale, by integrating it, whenever possible; in an existing network of care.
|
||
|
|
|
||
ИЦДП-искуства во Република Македонија |
|
ICDP experience in Republic of Macedonia |
||
Во Р. Македонија оваа програма за првпат се имплементираше во ноември 1999 година, со финансиска поддршка на УНИЦЕФ во Скопје.
Тие биле прашани за тоа колку ја користат програмата, дали била корисна или не, какви ефекти согледале итн. |
|
In Republic of Macedonia this programme was implemented in November 1999, with UNICEF financial support in Skopje. |
||
|
|
|
||
Citation:Ramo N, Petrov R. Sensitive Communication and Interaction Through the Principles of the ICDP Programme. J Spec Educ Rehab 2008; 9(3-4):73-83. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE