JSER Policies
JSER Online
JSER Data
	Frequency: quarterly
	ISSN: 1409-6099 (Print)
	ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 33284
 
 PREFACE BY THE EDITORIAL BOARD  |        
  |        
  |      
  |        
  |        
  |      
  |        
  |        
  |      
Respected readers,  |        
  |        
  |      
  |      ||
In the year    when the Institute of Special Education and Rehabilitation at the Faculty of    Philosophy in Skopje celebrates the 15 anniversary of its existence, the Journal    of Special Education and Rehabilitation has    been running its ninth year, and now with a new Editorial Board. Activities    related to publishing and editorship in a small country of transition such is    Macedonia, is more than a Sisyphean task. Facing numerous problems such as a    small interest for participation of special educators from our country, relatively    low level of scientific commitment in comparison to the Western world, as    well as the financial problems which burden the Editorial Board, we stand    before Hamlet’s dilemma “to be or not to be”. We have decided to cope with    these issues and to continue to exist due to the fact that our journal is the    first journal on the Balkan in the field of special education and    rehabilitation which has published the papers in both Macedonian and English    language. In the meantime we have been indexed in data base of EBSCO and    NUBSK, and we have applied for indexation for the following data base:    Thomson Scientific, PsycINFO, Proquest Central, Scopus, and Index Copernicus    etc. We sincerely hope to be included in some of them soon.  |      ||
  |      ||
  |      ||
With    sincere respect,  |      ||
ПРЕДГОВОР НА РЕДАКЦИЈАТА  |        
  |        
  |      
  |        
  |        
  |      
  |        
  |        
  |      
Почитувани читатели,  |        
  |        
  |      
  |      ||
Во годината кога    Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет од Скопје ја слави    15-годишнината од своето постоење, списанието Дефектолошка теорија    и практика ја изодува својата деветта година и тоа со нов состав на    редакцискиот одбор. Дејноста со издаваштво и уредништво во мала земја во    транзиција каква што е Република Македонија е повеќе од сизифовска работа.    Соочени со бројни проблеми од типот на мал интерес за објавување од страна на    дефектолозите од нашата држава, релативно нискиот степен на научна    посветеност во однос на западниот свет и финансиските проблеми кои ја    обременуваат Редакцијата, исправени сме пред Хамлетовската дилема “да се биде    или не”. Ние одлучивме да влеземе во костец со сите овие проблем и да го    продолжиме нашето опстојување. Уште повеќе заради фактот што на балканските    простори нашево е прво списание од областа на дефектологијата што ги објавува    трудовите во целост и на македонски и на англиски јазик. Во меѓувреме сме    индексирани во базите на податоци на EBSCO и NUBSK, а дадени се апликации    за индексација во следните бази на податоци: Thomson Scientific, PsycINFO,    Proquest Central, Scopus, Index Copernicus и др. Искрено се надеваме дека    наскоро ќе влеземе во некоја од нив.  |      ||
  |      ||
  |      ||
Со искрена почит,  |      ||
Share Us
Journal metrics
- 
			
 SNIP 0.059 - 
			
 IPP 0.07 - 
			
 SJR 0.13 - 
			
 h5-index 7 - 
			
Google-based impact factor: 0.68 
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
 - RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
 - EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
 - INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
 - AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
 - THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
 - REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
 - DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
 - HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
 - DIAGNOSTIC AND TREATMENT OPTIONS IN AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS – AN OVERVIEW
 
    













