|
|
|
ПОСТДИПЛОМСКИТЕ СТУДИИ НА ИНСТИТУТОТ ЗА
ДЕФЕКТОЛОГИЈА
Горан АЈДИНСКИ
Владимир ТРАЈКОВСКИ
Институт за дефектологија
Филозофски факултет
|
|
POSTGRADUATE STUDIES AT THE INSTITUTE OF SPECIAL EDUCATION AND REHABILITATION
Goran AJDINSKI
Vladimir TRAJKOVSKI
Institute of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Philosophy
|
|
|
|
Вовед
|
|
Introduction
|
Институтот за дефектологија годинава одбележува 15 години постоење како единствена високошколска институција во Република Македонија која изведува универзитетски додипломски и постдипломски студии.
Имајќи го предвид развојот на дефектолошката теорија и практика во светот и во Република Македонија, на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет во Скопје, веднаш со неговото отпочнување со работа, се создадоа
|
|
The Institute of Special Education and Rehabilitation has marked 15 years of its existence as the only higher educational institution in the Republic of Macedonia which perform university undergraduate and postgraduate studies.
The Institute of Special Education and Rehabilitation at the Faculty of Philosophy in Skopje, soon after it had started its work and regarding the development of special education and rehabilitation theory and practice worldwide and in the Republic of Macedonia, created conditions for organizing postgraduate studies for scientific research and acquiring scientific titles master and doctor of science in the field of special education and rehabilitation.
That ended the previous practice of the special educators from the Republic of Macedonia to continue their postgraduate studies in Belgrade, in Sofia or in Blagoevgrad. The previous experience contributed to that and showed as well that direct transferring educational models of other social, cultural and economic environments was not possible. Thus, the solution was found at the Institute of Special Education and Rehabilitation. Postgraduate studies wеre initiated by a large number of students who after finishing their studies of special education and rehabilitation expressed their wish to continue their professional advanced studies.
The Institute of Special Education and Rehabilitation has appropriate professional teaching personnel. Cooperation has been established with other institutes at the Faculty of Philosophy and other relevant faculties at the University in Skopje as well as the Faculties of Special Education and Rehabilitation in Belgrade and Sofia. Their professionals have covered subjects and/or studies as long as the Institute of Special Education and Rehabilitation provides its own teaching personnel.
After finishing their postgraduate studies candidates acquire the title master of special education and rehabilitation in certain scientific field. Within the studies postgraduates get to know various scientific methodologies in different scientific fields where they have to demonstrate their scientific activity which enables further scientific work.
The first postgraduate generation enrolled in the academic year of 1998/99. Since then, a new generation has permanently enrolled every second year. So far 7 postgraduates have acquired the title master and 6 candidates have acquired the title doctor of science.
|
услови за организирање последипломски студии за научно истражување и стекнување научно звање магистар на науки и доктор на науки од подрачјето на дефектолошката наука. На овој начин се прекина со досегашната практика дефектолозите од Република Македонија да се запишуваат на последипломски студии во Белград, во Софија или во Благоевград. Секако, за ова придонесоа и досегашните искуства кои покажаа дека непосредното пренесување на модели на образование од други социјални, културни и економски средини не е можно и дека решението треба да се бара на самиот Институт за дефектологија. Отворањето на постдипломски студии беше потенцирано од самите студенти кои завршуваа студии по дефектологија и во голем број изразија желба за понатамошно стручно усовршување.
Институтот за дефектологија располага со соодветен наставнички кадар. Во истовреме е воспоставена соработка i се ангажирани наставници од другите институти на Филозофскиот факултет и другите сродни факултети на Универзитетот во Скопје како и од дефектолошките факултети од Белград и Софија, за покривање на предмети и/или наставни содржини во времето додека Институтот не обезбеди свој наставен кадар.
Кандидатите кои ќе завршат последипломски студии ќе се здобијат со назив: магистер по дефектолошки студии од одреденото научно подрачје. Во текот на студиите постдипломците учат научни методологии од повеќе научни области, каде што треба да ја докажат научната активност со што се оспособени за понатамошна научна работа.
Првата генерација студенти на последипломски студии беше запишана во учебната 1998/99 година и оттогаш, преку една година, перманентно се запишува нова генерација. Досега имаат магистрирано 7 постдипломци, а титулата доктор на науки ја стекнале 6 кандидати.
|
|
|
|
|
Цел на последипломските студии
|
|
The aim of the Postgraduate studies
|
Цел на последипломските студии е создавање кадар подготвен да ја иницира, унапредува и да ги следи современите тенденции на дефектолошката теорија и практика.
|
|
The aim of the postgraduate studies is to create personnel prepared to initiate, enhance and follow up the contemporary tendencies of special education and rehabilitation practice.
|
Тие се насочени кон едукација на кадри за научно истражувачка работа на:
-
Институтот за дефектологија;
-
републички институции од областа на образованието, социјалната заштита, здравствената заштита;
-
институции во кои се реализира дефектолошката практика со лица со пречки во развојот;
-
редовни предучилишни установи, основни и средни училишта и
-
министерства за социјална заштита, образование, здравство и др.
|
|
They are directed to education of professionals for scientific and research work:
-
Institute of Special Education and Rehabilitation;
-
Institutions in the field of education, social and health care in the Republic of Macedonia;
-
Institutions in which special education and rehabilitation practice of people with disabilities is carried out;
-
Formal pre-school institutions, primary and secondary schools;
-
Ministry of Labor and Social Care, Education, Health care etc.
|
|
|
|
Траење на студиите и кредити
|
|
The duration of studies and credits:
|
Наставата, испитите и другите активности на последипломските студии по дефектологија се одвиваат во три семестри, додека четвртиот е наменет за изработка на магистерскиот труд. Кредитите се распределени рамномерно по семестри. За да пристапи кон изработка на магистерскиот труд, кандидатот треба претходно да освои 90 кредити.
Магистерскиот труд се вреднува со дополнителни 30 кредити или вкупно, со завршување на последипломските студии кандидатот освојува 120 кредити.
|
|
The studies, examinations and other activities of the postgraduate studies in special education and rehabilitation happen in three semesters, while the fourth is meant for the master thesis, with equal number of credits for each semester. In order to start the master thesis, the postgraduate has to achieve 90 credits.
The master thesis is assessed with 30 credits, i.e. after finishing postgraduate studies the candidates achieve 120 credits total.
|
|
|
|
Изработка на магистерски труд
|
|
Master Thesis
|
Ментор на кандидатот за изработка на магистерскиот труд може да биде еден од наставниците кои ја изведуваат наставата. Кандидатот избира тема во договор со менторот. Магистерскиот труд се брани според критериуми утврдени на Филозофскиот факултет, со претходно усвојување на темата на трудот од страна на Советот за постдипломски студии.
|
|
The mentor of the master thesis preparation can be one of the lecturers. The theme is agreed upon between the mentor and the postgraduate. The master thesis is defended according to the criteria set by the Faculty of Philosophy with previously adopted theme of the work by the Council of Postgraduate Studies.
|
|
|
|
Финансирање
|
|
Financing
|
Постдипломските студии по дефектологија се реализираат со самофинансирање на студентите.
|
|
Postgraduate studies in Special Education and Rehabilitation are self-financed.
|
Семинарски работи и др.
|
|
Seminar Papers
|
Студентот е должен да изготви две семинарски работи и истражувачки проект по предметот Планирање на научното истражување. Со нив освојува по 5 кредити или вкупно 15 кредити.
|
|
Postgraduates have to prepare two seminar papers and a research project of the subject of Scientific Research Planning. The postgraduate achieves 15 credits due to that.
|
|
|
|
Научно звање
|
|
Scientific title
|
Со одбрана на магистерскиот труд, кандидатите се стекнуваат со научен степен магистер по дефектолошки науки. Во дипломата ке биде назначена изборната група предмети што ја избрал кандидатот.
|
|
After defending the master thesis the postgraduate acquires the scientific title master in special education and rehabilitation science. The subject group chosen by the postgraduate is noted in the diploma.
|
|
|
|
Во продолжение ќе биде претставена студиската програма на постдипломските студии по дефектологија.
|
|
The Curriculum of the postgraduate studies is presented in the Tables bellow.
|
|
|
|
|
|
|