ПРОЦЕНКА И РЕХАБИЛИТАЦИЈА НА ФУНКЦИОНАЛНИОТ ВИД КАЈ СЛАБОВИДНИТЕ ДЕЦА

                                                                        

Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈЧИЌ

 

Филозофски факултет
Институт за дефектологија

 

ASSESSMENT AND REHABILITATION OF FUNCTIONAL VISION IN LOW VISION CHILDREN

 

Daniela DIMITROVA-RADOJCHIKJ

 

Faculty of Philosophy
Institute of Special Education and Rehabilitation

 

 

 

Даниела Димитрова-Радојчиќ ја одбрани своја­та доктор­ска дисертација на 23.01.2007 година на Инс­ти­тутот за дефектологија при Филозоф­ски­от факултет Универзитет Св. Кирил и Ме­то­­диј-Скопје пред комисијата во состав: проф. д-р Владимир Радулов, проф. д-р Ристо Пет­ров, проф. д-р Љупчо Ајдински, проф. д-р Го­ран Ајдински и проф. д-р Зора Јачова.

 

Daniela Dimitrova-Radojcikj defended her doctoral thesis on January 23th, 2007 at the Institute for Special Edu­cation and Rehabilitation at the Faculty of Philoso­phy, University “Ss Cyril and Methodius”-Skopje before the com­mission cosisted of: Prof. Dr. Vladimir Radulov, Prof. Dr. Risto Petrov, Prof. Dr. Ljupcho Ajdinski, Prof. Dr. Goran Ajdinski and Prof. Dr. Zora Jachova.

 

 

 

Резиме

 

Abstract

Слабовидните ученици и учениците со мал ос­та­ток на вид се личности кои гледаат, па затоа тре­ба да им помогнеме тие да мислат и да се однесу­ваат како индивидуи коишто гледаат. Првото об­ја­ве­но истражување за можноста за подобрување на функционалниот вид кај де­ца­та со сериозни ош­­тетувања на видот со помош на планирана про­­­грама за учење е објавена од страна на Barraga во 1964 година. Базичните идеи про­из­ле­гу­ваа од многу дисци­пл­ини, како што е на пример перцептивната пси­хологија, теоријата за учење, медицината и едукацијата. Синтетизи­ра­њето на овие идеи доведоа до концептуализација на можноста за развој на визуелната перцепција кај децата со визуелно оштетување.

 

The low vision students and practically blind stu­dents are seeing persons. We must help them to think and behave as individuals who see. Barraga published the first research findings documenting that visual effi­ciency could indeed be improved in children with se­riously impaired vision through a planned learning program in 1964. Basic facts were organized from many disciplines, such as percep­tual psychology, learning theory, medicine, and education. Synthesis of these ideas led to conceptu­alization of the possibil­ity of a process of visual perceptual development in low vision children.

 

 

 

Адреса за сепаратите:

 

Address requests for reprint to:

Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈЧИЌ

 

Daniela DIMITROVA-RADOJCHIKJ

Универзитет Св. Кирил и Методиј

Филозофски факултет

Институт за дефектологија

Бул. Крсте Мисирков бб

1000 Скопје, Република Македонија
dani.dimitrova@yahoo.com

 

“Ss Cyril and Methodius”
University Faculty of Philosophy

 
Institute of Special Education and Rehabilitation
Bull. “Krste Misirkov” bb

1000 Skopje, Republic of Macedonia
dani.dimitrova@yahoo.com

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in