JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 27726
СЕКСУАЛНА ЗЛОУПОТРЕБА НА ЛИЦАТА СО МЕНТАЛНА РЕТАРДАЦИЈА
Оливера РАШИЌ 1
Студент на постдипломски студии-демонстратор 1 |
|
SEXUAL ABUSE OF PEOPLE WITH MENTAL RETARDATION
Olivera RASHICH 1
Student of post graduated studies-demonstrator 1 |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Менталната ретардација претставува извонредно сложен проблем, па е сложено и нејзиното дефинирање.
|
|
Mental retardation is a very complex problem, therefore complex is also and it's defining.
|
Сексуалната злоупотреба е специјална форма на атентат врз човечкиот организам, атентат на неговата гордост и достоинство, атентат врз неговата срамежливост, чија особена психологија се состои во врската помеѓу два партнери меѓу кои не постои никакво позитивно чувство или премолчена согласност. Тука нема емотивен контакт меѓу партнерите (3).
|
|
Sexual abuse is special form of attack of the human organism, attack of his pride and stately, attack on his shyness, which special psychology includes relation of two partners, between there is not positive emotions or untold concordance. There is not emotional contact between the partners (3).
|
Материјал и методи |
|
Material and Methods |
Во ова истражување се вклучени 104 лица, поделени во 3 групи. Групите не се изедначени по пол и број, а испитаниците се избрани по случаен избор.
Истражувањето беше изведено во Скопје, во посебните основни училишта „Иднина“ и „Д-р Златан Сремац“ и со членовите на групата од Специјалната олимпијада од Скопје, поточно во просториите на стадионот на АРМ-Скопје. Истражувањето беше спроведено во периодот од 12.10.'06 до 30.11.'06. |
|
This research includes 104 subjects, divided in three groups. The groups are not equal by sex and age, and the subjects have been chosen by random choice.
The research was conducted in Skopje at the special primary schools ”Idnina“ and ”D-r Zlatan Sremac“ and with the members of Special Olympics group of Skopje at places of the Macedonian Army, for the period of 12.10.06 to 30.11.06. |
|
|
|
Резултати со дискусија |
|
Results and discussion |
Во ова истражување вклучени се вкупно 73 ментално ретардирани лица, меѓу кои 23 (31.5%) женски и 50 (68.5%) машки. |
|
This research includes 73 mentally retarded subjects, 23 (31.5) females and 50 (68.5) males. |
Може да се види дека постои статистички значајна разлика во однос на полот во двете групи на кои се поделени ментално ретардираните испитаници според возраста. Во вкупниот број на ментално ретардирани испитаници машките се 2 пати побројни од девојчињата. Како што е веќе споменато испитаниците со ментална ретардација се поделени во две групи. |
|
We can see there is statistical important difference between the examinees with mental retardation divided by age, in the matter of the sex. In the sum of subjects with mental retardation the number of males is almost twice bigger than the females. As it was said the subjects with mental retardation were divided in two groups. |
|
|
|
Табела 1. Фрекфенција на одговорите на дадените прашања |
|
Table 1. Frequency of the answers for mentiond questions |
|
|
|
За дадените прашања статистички значајна разлика во одговорите помеѓу половите не постои за ниту едно прашање, додека во однос на одговорите по одделенија статистички значајна разлика постои за 1, 3 и 7 прашање, што може да се види од табелите 2, 3, 4. |
|
Statisticall important difference in the matter of sex there is not for any of the given questions, and there is statistically important difference in the answers between subjects in different grade for the 1, 3 and 7 questions, that we can see on the following tables (Table 2, 3 and 4). |
Табела 2. Разлики во одговорите во однос на распределбата на испитаниците по одделенија за 1. прашање |
|
Table 2. Differences in the answers related to different grades of the pupils for 1 question |
|
Во третата табела може да се забележи дека несразмерност во податоците во однос на другите одделенија има во петтото одделение, каде половина од испитаниците дале позитивен одговор. |
|
In the table 3 we can see that disproportion in the answers between the different grades is in the fifth grade, where we can see that half of the subjects gave positive answers. |
|
|
|
Табела 3. Разлики во одговорите во однос на распределбата на испитаниците по одделенија за 3 прашање |
|
Table 3. Differences in the answers related to different grades of the pupils for 3 question |
Во четвртата табела се гледа дека отстапувања во одговорите во однос на другите одделенија има во четврто, каде половина дале позитивен одговор и во петто одделение, каде поголем е бројот на негативни одговори, т.е. субјекти на кои родителите не им кажале кои се срамни работи што не треба да ги прават. |
|
In the 4th table the disproportion in the answers is in the fourth grade where half of the subjects gave positive answer and in the fifth grade where the number of negative answers is bigger, or of subjects who haven't been told about shameful things that they should not do. |
|
|
|
Табела 4. Разлики во одговорите во однос на распределбата на испитаниците по одделенија за 7 прашање |
|
Table 4. Differences in the answers related to different of the pupils for 7 question |
|
Во втората група на ментално ретардирани испитаници се опфатени вкупно 31 испитаник на возраст над 15 години, меѓу кои само 2 женски испитаника. Анкетниот лист е составен од 11 прашања од затворен тип, од кои 2 прашања се со селекција, а останатите 9 со алтернација (табела 5). Бидејќи има несразмерност во полот не е правена споредба на резултатите по пол. Во табелата се дадени прашањата со фреквенцијата на одговори. |
|
Second group includes as it was said 31 subjects older than 15 years, in which there are only 2 females. The questionnaire includes 11 questions in which two were with selection and other with alternation (Table 5). Because of the disproportion of the subjects by sex, a comparison between the sexes not made. In the table there are questions with the frequency of the answers. And in the 6th table there are the most important questions from the questionnaire with the frequency of the answers. |
Табела 5. Фрекфенција на одговорите на дадените прашања |
|
Table 5. Frequency of the answers for mentiond questions |
Третата група која беше опфатена во истражу- вањето беа 31 дефектолог и предметен настав- ник од посебните основни училишта „Иднина“ и „Д-р Златан Сремац“. Анкетниот лист кој бе- ше спроведен во оваа група се состои од 20 пра- шања од затворен тип (табела 6). И во табелата 6 се дадени најзначајните прашања од анкет- ниот лист, со фреквенција на одговорите. | Third group includes 31 special educators and rehabilitators from the special primary schools ”Idnina“ and ”D-r Zlatan Sremac“ and the questionnaire includes 20 questions of closed kind (Table 6). |
При споредување на одговорите од прашањата помеѓу двете групи на испитаници со ментална ретардација статистички значајна разлика пос- тои само во однос на прашањето: „Дали знаеш што е тоа злоупотреба (силување)?“. При што може да се забележи дека со зголемување на возраста се зголемува и бројот на позитивни одговори, што може да се види од табелата 7 | In the comparison of the answers to the questions between two of groups of subjects with mental retardation there is statistically important difference only for the question: ”Do you know what is sexual abuse?“, where we can see that the number of positive answers is bigger, as the subjects are older (Table 7). | |
Табела 7. Разлики во одговорите на даденото пра- шање во однос на двете групи на испитаници |
|
Table 7. Differences in the answers between the two of the groups |
Заклучоци |
|
Conclusions |
Во согласност со поставените цели на истражу- вањето и врз основа на анализата на резултатите се утврди дека:
|
|
In accordance with the aims of the research and based on the analysis of the results it was established that:
|
Literatura / References |
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE