JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 24209
ВАЛДОРФ ПЕДАГОГИЈАТА И ДЕЦАТА
Лена ДАМОВСКА
Филозофски факултет Скопје, Македонија |
|
THE WALDORF PEDAGOGY AND CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATION NEEDS
Lena DAMOVSKA
Faculty of Philosophy Skopje, Macedonia |
Вовед |
|
Introduction |
Ако во светот може нешто да покренеме во позитивна насока, тогаш, според мислењето на Штајнер, треба да почнеме со воспитанието и образованието на младите. Ваквиот импулс со одушевување бил прифатен од работниците во фабриката Waldorf-Astorija, чиј директор Emil Molt, сосема спонтано го помогнал отворањето на првата Валдорфска школа. Оттогаш неговата филозофија на воспитание и образование постепено се ширела, а денес има голем број приврзаници, главно, во земјите на Западна Европа. |
|
According to Steiner, if anything in the world can be initiated in a positive direction, then we should start by educating the youth. Such an idea was excitedly accepted by the factory workers at Waldorf-Astorija, and the owner of this factory, Emil Molt, contributed to the opening of the first Waldorf School. Since then, Steiner’s philosophy of education slowly spread, and today there are a large number of followers, mostly from the countries of Western Europe. |
|
|
|
Суштински аспекти на Валдорф-педагогијата |
|
Crucial aspects of the Waldorf pedagogy |
Клучниот збор во Валдорфската педагогија е слобода. Меѓутоа слободата не се однесува на самоволието на учителот или детето, ниту пак на едноставното отсуство на препреки. Слободата подразбира право, на секое човеково битие да порасне и да се развие, во се она што како поединец го донел со себе. Исто така, како право на секое дете да го развие и оствари сето она што од животот, а не од државата или од општеството му е дадено како задача. |
|
The key word in Waldorf pedagogy is freedom. However, freedom does not refer only to the free will of the teacher or the child, nor does it refer merely to the absence of obstacles. Freedom implies the right of each and every human being to mature and develop into whatever they desire to be. It also implies the right of each and every child to develop and accomplish the ideal that is given to them by life only, and what the country or society assigns to them as a task. |
Оваа педагогија повикува на воспитување со кое им се помага на децата во нивниот развој и созревање, укажува на потребата од создавање услови за детето да ги препознае и развие своите потенцијали, да биде подготвено да ги употреби главата, срцето и рацете во наполно необични животни околности, во непознати ситуации и за нови цели. |
|
This pedagogy which calls for a kind of teaching to aid children in their development and maturity, points out the need for creating appropriate conditions for the child to recognize and develop their potentials, to be prepared to make use of their head, heart and hands in completely unusual circumstances, atypical situations as well as for new goals. |
|
|
|
Сликата за детето во Валдорф-педагогијата |
|
The image of the child in Waldorf pedagogy |
Во оваа педагогија детето се сфаќа како човек во својот тоталитет. Затоа се истакнува дека образованието треба да му служи на детето за да ги интегрира интелектуалното, физичкото, емоционалното и духовното. Втемелена врз познавањето на човекот како духовно, душевно и физичко битие во развој, Валдорфската педагогија дава практични одговори за тоа како да се обликуваат воспитните и наставните содржини, со кои би се задоволиле детските потреби за правилен развој на секоја детска возраст. Исто така, таа треба да го поттикне развојот и на интелектуалните, на социјалните, на етичките, а и на духовно-душевните способности на детето. Истата стратегија се применува и кај деца со посебни образовни потреби. |
|
In this pedagogy, the child is depicted as a human in its totality. This is why education is emphasized as something that should assist the child in integrating the intellectual, physical, emotional and spiritual. Being founded on the concept of man as a spiritual and physical human being in development, the Waldorf pedagogy offers practical answers as to how to structure the educational and teaching contents. These contents would satisfy children’s needs to develop normally at any age. It can be added that this pedagogy should instigate the development not only of the child’s intellectual, social and ethical capacities, but of the spiritual ones as well. |
Целта на образованието, според оваа педагогија, не е стекнување знаења и факти, туку развивање способности и усвојување активности кои овозможуваат осмислено и богато обликување на животот. Практичната реализација на овие идеи, особено се забележува во градинките и училиштата, каде што престојуваат децата со посебни образовни потреби. Токму затоа, без разлика на видот на инвалидноста, со кој се соочуваат децата, организирани се воспитно-образовни активности, почнувајќи од градинките, а подоцна тие напредуваат и го завршуваат основното и средното Валдорфско училиште. |
|
According to this pedagogy, the objective of education is not acquiring facts and knowledge, but developing abilities and adopting activities that provide great variety in one’s life. The practical application of these ideas is especially noticeable in day-care centers and schools which are attended by children with special educational needs. For this very reason, no matter what kind of diability children possess, there are educational activities which are organized for them starting from day-care centers, and continuing to the Waldorf elementary schools and high schools. |
Основни карактеристики на Валдорф педагогијата |
|
Basic characteristics of the Waldorf pedagogy |
|
|
|
Антропозофија |
|
Anthroposophy |
Изразот "антропозофија# доаѓа од грчкиот збор "anthropos-sophia", што во превод значи "човекова мудрост#. Во голем број книги и предавања Рудолф Штајнер го претставува своето учење што се нарекува "антропозофија#. Тој се обидува на еден сестран начин да го направи разбирлив ставот дека за нас нормалниот, секојдневен свет е втемелен врз духовниот свет. |
|
The term “anthroposophy” derives from the Greek word “anthropos-sophia” which translated into English means human wisdom. In a large number of books and lectures, Rudolph Steiner presents his philosophy which is known as anthroposophy. He comprehensively attempts to make understandable the thought that our normal, everyday life is founded on the spiritual world. |
Евритмија |
|
Eurythmia |
Евритмијата е уметност на движење, а нејзиниот облик е изразување на телото, со кое говорот и уметноста стануваат живи и видливи во изведените движења. Евритмијата е практично школување на волјата што го поттикнува индивидуалниот уметнички сензибилитет и стекнување свест за просторот. |
|
Eurythmia is an art of movement, and its shape is illustrative of the body, which makes speech and art become alive and visible through its movements. Eurythmia refers to schooling of the will that instigates one’s individual artistic sensibility as well as acquiring consciousness of space. |
Таа е дел од програмата на сите Валдорфски училишта. Децата многу добро ги прифаќаат едноставните ритми и вежби што им помагаат во јакнење и врамнотежување на сопствените тела и сопствената животна сила. |
|
Eurythmia is a part of the schedule of all Waldorf schools. The children acknowledge the simple rhythms and exercises as being helpful in the strengthening and balancing of their bodies. |
|
|
|
Ботмер-гимнастика |
|
Botmer gymnastics |
Ботмер-гимнастиката претставува уште една каратеристика на Валдорфската педагогија. Таа се применува како состав на вежби за трите страни во просторот (горе-долу; лево-десно; напред-назад). Низ движењата таа воведува еден свој геометриски ред и формира свест за односот простор-човек-движење. Но тоа е движење што не престанува на завршетоците на телото, на пример на краиштата на прстите, туку продолжува и понатаму во просторот. |
|
Botmer gymnastics presents another characteristic of the Waldorf pedagogy. It is practiced as a group of exercises that refer to the three oppositions of space (up-down; left-right; forward-backward). Through its movements, it introduces a geometrical order of its own as well as forming a consciousness of the relation space-man-movement. However, it does not represent movement that ends with the ends of the human body (for example: the finger tips), but it continues in space. |
|
|
|
Третманот на децата со посебни образовни потреби |
|
The treatment of children with special educational needs |
Според принципите на Валдорф-педагогијата, децата со посебни образовни потреби престојуваат во специјални училишта. Во рамките на оваа филозофија на воспитание и образование нема инклузија кај деца со посебни образовни потреби во редовните Валдорф-градинки и училишта. |
|
According to the principles of Waldorf’s pedagogy, children with special educational needs spend their time in special schools. In the framework of this philosophy of education, children with special educational needs are not included in the regular Waldorf day-care centers and schools. |
За оваа категорија на деца, согласно истите Валдорф стандарди (строго почитувани во однос на архитектонските решенија, ентериерот и опременоста), изградени се специјални установи (обично на големи приватни имоти, од предучилишно до средно образование). |
|
Following the same Waldorf standards (strictly adhered to when architectural designs, interiors and furnishing are in question); there are special institutions for this category of children (they are usually built on large private estates, from elementary schools up to high schools). |
Наставната програма во ова училиште воопшто не се разликува од моделот на воспитание и образование во редовните Валдорфски училишта. Во реализирање на наставната програма вклучени се повеќе воспитувачи и наставници, волонтери, лица што служат цивилна војска. Бројот на децата во групите и одделенијата е различен, ама тој никогаш не е поголем од 10 до 15 деца. |
|
The syllabus for this school does not differ at all from the educational model which is being applied at the regular Waldorf schools. In the implementation of the syllabus, there are many teachers, volunteers and people from the army that are involved. The number of children in the groups and the grades is different, but it never exceeds the number of 10-15. |
За потребите на секоја активност со децата, адаптирани се засебни кабинети, богато опремени со материјали и неопходни средства. Ваквата поставеност овозможува индивидуален пристап и работа со секое дете одделно, без разлика дали станува збор за предучилишно, основно или средно образование. Голем дел од активностите се реализираат заедно, без разлика на возраста на децата (на пример, на часот за евритмија заедно престојуваат деца од трето и од седмо одделение). |
|
There are special laboratories that are richly equipped with materials and the necessary instruments and adapted to the needs of every single activity with the children. Such positioning allows individual approach and work with every child separately, regardless of the fact whether the child goes to preschool, elementary school or high school. A large part of the activities are collectively put into practice, no matter what the age of the children is (for example: during the eurythmia class there are children from third grade and also those from seventh grade). |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Citation:Damovska L. The Waldorf - Pedagogy and Children with Special Needs. J Spec Educ Rehab 2005; 6(1-2):35-42. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
1. Beli A. Рудолф Штајнер, Beograd: BRIMO, 2003. |
|
8. Leber S. (Herasugegeben von) (3 Aufl.) Waldorfschule heute; Einführung in die Lebensformen einer Pädagogik, Stuttgart: Verlag Freies Geistesleben, 2001. |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE