JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 13172
МУДРИ ПОУКИ ЗА ДОБРО ЖИВЕЕЊЕ |
|
WISE MORALS FOR GOOD LIVING |
Кон книгата “Одбрани мудрости - Водич низ бурите и ветровите на животот", составиле Марија Ајдинска и Величко Андреевски, Скопје 2005 |
|
Towards the book “Chosen Wisdoms - a guide through the storms and winds of life”, composed by Marija Ajdinska and Velichko Andreevski, Skopje 2005 |
|
|
|
Кирил ТЕМКОВ |
|
Kiril TEMKOV |
|
|
|
Една добра книга несомнено ќе го привлече вниманието на сите воспитувачи и на сите оние кои се заинтересирани за правилните животни сознанија. Марија Ајдинска и Величко Андреевски, познати македонски педагози и дефектолози, собраа илјадници поучни изреки од целиот свет и ги објавија како неопходно дело за секого кој размислува за себе, за другите и за животот. Оваа голема збирка на морални поуки на 300 страници несомнено може да го насочи човекот по правиот животен пат. |
|
A good book will certainly attract attention of educators and those interested in regular life knowledge. Marija Ajdinska and Velichko Andreevski, well - known pedagogues and special educators, collected thousands of edifying sayings from all over the world and published them as a necessary work for those who think of themselves and others and of life itself. This collection of morals on 300 pages can certainly direct one on the right life path.
Therefore one of the most important tasks is taking care of children and their upbringing - to include them in the entirety of humanity, to contribute to its existence and development. The little beings must pass through this long and complex path in order to become people, to gain strength, knowledge and skills for living and working. Each person has potentials for this, but he/she must be helped to develop them, to become a complete personality, with developed mentality. Everybody should try to stand on his/her own feet, to develop and dignify him/her.
men to understand the complex life phenomena, to help men to solve life and ethics dilemmas, to improve human understanding, responsibilities and actions. |
Затоа, една од најважните задачи е чувањето на децата и нивно воздигнување - за да се приклучат кон целината на човештвото, за да дадат свој придонес кон неговата опстојба и развиток. Малечките суштества мора да го изминат тој долг и сложен пат на станување луѓе, на здобивање сили, знаења и вештини кои ќе им овозможат да живеат и да творат. Секој човек има потенцијали за ова, само треба да му се помогне да ги развие, за да стане што поцелосна личност, со развиена душевност. Ова е исто така важна и пријатна задача за секоја личност спрема самата себе. Секој треба и самиот да настојува и да се труди да застане на своите нозе, да се развие и да се облагороди. |
|
|
ни појави, да му се помогне на човекот да ги разреши животните и етички дилеми, да бидат унапредени човековите сфаќања, одговорност и дејства. |
|
Citation:Temkov K. Wise Morals for Good Living. J Spec Educ Rehab 2005; 6(3-4):112-114. |
||||
|
||||
Адреса за сепаратите: |
|
Address requests for reprint to: |
||
Кирил ТЕМКОВ |
|
Kiril TEMKOV |
||
Универзитет “Св. Кирил и Методиј" Филозофски факултет |
|
“Ss. Cyril and Methodius” University |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE