JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 28967
Весна КОСТИЌ-ИВАНОВИЌ |
|
Vesna KOSTIKJ-IVANOVIKJ |
|
|
|
ПОСЕТА НА СПЕЦИЈАЛНИ УЧИЛИШНИ УСТАНОВИ ВО ГЕРМАНИЈА |
| VISIT OF SPECIAL SCHOOLS |
|
|
|
Преку проект на Темпус „Во фокус”, кој се спроведува на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет, група професори од Институтот за дефектологија (д-р Љупчо Ајдински и д-р Драгослав Копачев) и дефектолози-практичари (Весна Костиќ и Петар Алексиќ) од специјалните училишта во Р. Македонија, од 15 -22 март 2004 година, реализираа студиска посета на неколку специјални училишта и установи во Германија. Од 15-17. март во Bad Kreuznach, со помош на домаќинот SR Thomas Philippi, се оствари посета на: |
| By
the Tempus project “In focus”, which is conducted by the Institute for
special education on the Faculty of Philosophy, a group of professors
from the Institute of Special Education and Rehabilitation (Dr. Ljupcho
Ajdinski and Dr. Dragoslav Kopachev) and special teachers-practicants
(Vesna Kostikj and Petar Aleksikj) from the special schools in
Macedonia, realized a study visit to several special schools and
institutions in Germany. |
Редовното основно училиште со инклузирани деца со посебни образовни потреби. Училиштето
има само двегодишна практика на инклузирање, што се спроведува со помош
на два специјални едукатора-дефектолози што ги опслужуваат
инклузираните ученици, ги разрешуваат проблемите со кои тие се
соочуваат, им помагаат на наставниците во организацијата на наставата.
Покрај тоа што дефектологот му асистира на наставникот при
реализацијата на часот, тој е задолжен и за групна и индивидуална
работа со децата со развојни проблеми и посебни образовни потреби, како
и за детектирање нови случаи. Во одделенијата се вклучени 2-3
дијагностицирани деца со развојни проблеми и со посебни образовни
потреби (со соодветен наод и мислење), но секогаш има и повеќе деца со
кои дефектологот работи. Од третата
година децата се опфаќаат во училиште, каде што се продолжува
рехабилитацијата, особено користејќи го компјутерскиот
софтвер-аудиолог, заради развој на аудитивната перцепција. Исклучително
ретко се користи гестикулацијата, а наставната програма содржи
задолжителни часови за странски јазик и музичко образование. |
|
Regular elementary school with included children with special educational needs. The
practice of inclusive education is only two years in this school, and
is conducted by the two special educators whose job is to help the
disabled children in solving the ire problems, and also helping the
regular teachers in the teaching process. Besides that, they are
working individually or in groups with the children with special needs,
and detecting new cases of children with some learning problems. In the
classes there are 2-3 diagnosed disabled children with special
education needs (with appropriate diagnosis and opinion), but there are
always more children with who the special teacher is working. When
the children are three years old, they come to the Institution where
the rehabilitation goes on. In the school the special educator use the
computer program-Audiolog, for developing the audio perception. The
sigh language is used very rarely. The Curriculum consist lessons of
foreign language and musical education as obligatory for all students. |
|
|
|
Адреса за кореспонденција: |
| Coresponding Address: |
Весна КОСТИЌ-ИВАНОВИЌ |
| Vesna KOSTIKJ-IVANOVIKJ |
ПОУ „Д-р Златан Сремац” |
| Special school "Dr. Zlatan Sremac" |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE