JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 9099
УЛОГАТА НА МЕТРИКАТА НА ТРУДОТ ВО НАУЧНОТО ОБЈАВУВАЊЕ
Владимир ТРАЈКОВСКИ
Дефектолошка теорија и практика |
|
THE ROLE OF ARTICLE LEVEL METRICS IN SCIENTIFIC PUBLISHING
Vladimir TRAJKOVSKI Journal of Special Education and RehabilitationInstitute of Special Education and Rehabilitation, Faculty of Philosophy, University Ss. Cyril and Methodius Skopje, Macedonia |
||
Примено: 21.02.2016 |
|
Recived: 21.02.2016 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Новите параметри засновани на ниво на труд не ги исклучуваат традиционалните парамет-ри засновани на цитирања во списанието, ту-ку напротив ги надополнуваат истите. Пара-метрите на ниво на труд нудат широк спектар на параметри за влијанието на една индивидуална статија од весник во научната јавност по нејзиното објавување. Овие параметри вклучуваат цитирања, статистика на искористеност, дискусии во онлајн коментари и социјални мрежи, социјални обележувачи и препораки. |
|
Emerging metrics based on article-level does not exclude traditional metrics based on citations to the journal, but complements them. Article-level metrics (ALMs) provide a wide range of metrics about the uptake of an individual journal article by the scientific community after publication. They include citations, statistics of usage, discussions in online comments and social media, social bookmarking, and recommendations. |
||
Citation: Trajkovski V. The role of article level metrics in scientific publishing. J Spec Educ Rehab 2016; 17(1-2):5-15. doi: 10.19057/jser.2016.0 |
||||
Клучни зборови: метрика на труд, алтметрика, сциентометрија, научно објавување, социјални медиуми |
|
Keywords: Article level metrics, altmetrics, scientometrics, scientific publishing, social media |
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding address: |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE