JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 5099
ВЕСТИ И ИНФОРМАЦИИ |
|
NEWS AND INFRMATION |
ОДРЖАНА 5. МЕЃУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЈА „ТРАНСФОРМАЦИЈА КОН ОДРЖЛИВО И ФЛЕКСИБИЛНО ОПШТЕСТВО ЗА ЛИЦАТА СО ИНВАЛИДНОСТ“
Маја ФИЛИПОВСКА
Институт за дефектологија
Вопериодотод13до15септември2018година,во Охрид,РепубликаМакедонијасеодржапеттатапо редконференцијавоорганизацијанаИнститутотза дефектологијаприФилозофскиотфакултетвоСкопје, со наслов „Трансформација кон одржливо и флексибилно општество за лицата со инвалидност“. Конференцијатабешеорганизиранапоповододбеле- жување на 25 годишнината од започнувањето на студиитеподефектологијаводржавата. Првиот конференциски ден беше предвиден за свечено отварање на конференцијата на кое присуствуваа владини претставници од ресорните министерствазаздравствоиобразованиеинаукаи советници. По свечениот дел во кој поздравни обраќања имаа раководителот на Институтот за дефектологија доц. д-р Наташа Станојковска-Трајковска, деканот на Филозофскиотфакултет,проф.д-рРаткоДуев,мини- стеротзаздравство,г-динВенкоФилипче,заменик министеротзаобразованиеинаука,проф.д-рПетар Атанасов и г-дин Спасе Додевски, советник во владатанаРепубликаМакедонија,пленарнитепреда- вачигиизложијасвоитепредавања.
Во својата презентација, проф. д-р Александра Табај ја опфати работната рехабилитација, д-р Валентина Дуковска зборуваше за развојниот модел на рана интервенција, додека проф. д-р Оливера Рашиќ- Цаневска презентираше за постоечките предизвици во инклузивното образование во земјата. На конференцијата учествуваа вкупно околу 140 учесници од земјата, соседните држави Србија, Хрватска, Босна и Херцеговина, Косово, како и Велика Британија. Главните теми на кои учесниците гипрезентираасвоитестручниинаучнитрудовиод областанаспецијалнатаедукацијаирехабилитацијаи сродните науки во наредните два конференциски денови беаследните:
|
|
THE 5. INTERNATIONAL CONFERENCE “TRANSFORMATION TOWARDS SUSTAINABLE AND RESILIENT SOCIETY FOR PERSONS WITH DISABILITIES” WAS ORGANIZED
Maja FILIPOVSKA
Institute of special education and rehabilitation
During the period from 13 to 15 September 2018, in Ohrid, Republic of Macedonia, was held the 5th conference organized by the Institute of Special Education and Rehabilitation from the Faculty of Philosophy in Skopje, with the main theme: “Transformation towards sustainable and resilient societyforpersonswithdisabilities”.Thisconference wasorganizedontheoccasionofthe25thanniversaryof special education and rehabilitation studies in the country. The first conference day was scheduled for a grand opening of the conference and was attended by government representatives and advisers from the line ministries of health and education and science. After the formal part in which the opening speeches were held by the Head of the Institute of Special EducationandRehabilitationAssoc.Prof.Dr.Natasa Stanojkovska-Trajkovska, Dean of the Faculty of Philosophy,prof.Dr.RatkoDuev,MinisterofHealth, Mr.VenkoFilipce,DeputyMinisterofEducationand Science,prof.Prof.Dr.PetarAtanasovandMr.Spase Dodevski,AdvisorintheGovernmentoftheRepublic of Macedonia, the plenary lecturers presented their lectures. Inherpresentation,Dr.AleksandraTabajcoveredthe work rehabilitation, Dr. Valentina Dukovska talked aboutthedevelopmentalmodelofearlyintervention, whileprof.Dr.OliveraRasic-Canevskapresentedthe existing challenges in inclusive education in the country. Theconferencewasattendedbyaround140participants from the country, Serbia, Croatia, Bosnia and Herzegovina, Slovenia, Italy, Turkey, Kosovo, as well astheUnitedKingdom.Themaintopicsinwhichthe participants presented their professional and scientific papers in the field of special education and rehabilitation and related sciences in the following two conference dayswere:
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE