JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 5282
ВЛИЈАНИЕТО НА АУТИСТИЧНИОТ СПЕКТАР А НАРУШУВАЊЕ ВРЗ МАКЕДОНСКИТЕ СЕМЕЈСТВА И НИВНИТЕ ИСКУСТВА ЗА ЕДУКАЦИЈА НА РОДИТЕЛИТЕ
Јасмина ТРОШАНСКА1 Владимир ТРАЈКОВСКИ1, 2 Филип ЈУРТОСКИ1 Давид РОС ПРИС3, 2 |
THE IMPACT OF ASD ON MACEDONIAN FAMILIES AND THEIR EXPERIENCE OF PARENT EDUCATION
Jasmina TROSHANSKA1 Vladimir TRAJKOVSKI1, 2 Filip JURTOSKI1 David ROSS PREECE3., 2 |
Резиме
Вовед Аутистичниот спектар на нарушувања (АСН) се смета дека има големо влијание врз семејниот живот. Едуцирањето на родителите кои имаат деца со АСН за нивната состојба е од корист и за родителите и за децата. Како и да е, таквите програми се недостапни во југоисточна Европа. Цели За да обрне внимание на ова, ESIPP проектот беше воспоставен за да се развие и да се овозможи еду- кација на родителите за хрватските, кипарските и македонските семејства, на начин што беа истре- нирани 335 членови на семејства. Беа развиени обуки за едукација на родителите и создавање на материјали кои се различни во однос на локалниот контекст, како и препораки за европските креатори на политиката. Овој труд ги презентира резултатите од истражу- вањето кое се однесува на 70 членови на македонски семејства. Методологија Проектот беше проценет со употреба на методологија на повеќе методи и програми за проценка во кои семејстватабеаанкетиранивоодноснанивнитеиску- ствазасемејниотживотивлијаниетонаедукацијата народителите.Прашалниципредедукацијата(n=70) ипослеедукацијата(n=42)беапополнетиибеаспро- ведениполуструктуираниинтервјуа(n=16).
Резултати Клучнитерезултатикоисеповрзанисовлијаниетона АСНврзквалитетотнаживот,семејнитеискустваза стигматизација и изолација, несоодветната професио- налнаподдршкаизначењетонасемејнатаподдршка. Беа идентификувани бенефитите од едукацијата на родителитеинејзинитепозитивнивлијанијаврзсре- ќата на родителите и проблемите во врската, како и потребата за континуирана едукација на родителите и професионалците заАСН.
Клучни зборови: едукација на родителите, аутисти- чен спектар на нарушувања, семеен живот,под- дршка |
|
Abstract
Introduction Autism spectrum disorder (ASD) is identified as having a significant impact on family life.Educating parents of children with ASD about the condition benefits both child and family. However, such programmes are typically unavailable in South-east Europe.
Aims Toaddressthis,theESIPPprojectwasestablishedto develop and provide parent education (PE) for Croatian, Cypriot and Macedonian families,training 335 family members in total. A parent education curriculum and locally differentiated materials were developed,aswellasrecommendationsforEuropean policymakers.Thispaperpresentsthefindingsofthe studyregardingthe70Macedonianfamilymembers.
Methodology The project was evaluated using a mixed methods programme evaluation methodology in which families weresurveyedregardingtheirexperienceoffamilylife andtheimpactofparenteducation.Pre-PE(n=70)and post-PE questionnaires (n=42) were completed, and semi-structuredinterviewswereundertaken(n=16).
Findings KeyfindingsrelatetotheimpactofASDonqualityof life, families’ experience of stigma and isolation,the inadequacyofprofessionalsupportandtheimportance offamilysupport.ThebenefitsofPEanditspositive impactonparentalhappinessandrelationalissuesare identified, as is the need for continued parent and professionaleducationregardingASD.
Keywords: Parent education, autism spectrum disorder, family life, support.
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE