JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 7747
МАНИФЕСТАЦИЈА НА СПЕЦИФИЧНИ ТЕШКОТИИ
ВО УЧЕЊЕТО КАЈ ДЕЦА СО ПРОСЕЧНА
ИНТЕЛИГЕНЦИЈА И ДЕЦА СО ИНТЕЛЕКТУАЛНА
ПОПРЕЧЕНОСТ
Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА 1
Оливера РАШИЌ-ЦАНЕВСКА 1
Александра КАРОВСКА-РИСТОВСКА 1
Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈИЧИЌ 1
Весна ЦЕКОВСКА 2
Резиме
Вовед: Значителен дел од детската популација прет-
ставуваат деца со различни тешкотии во учењето.
Потребно е да се направи разлика меѓу тешкотии во
учењето кај деца со типичен развој и проблеми во
учењето кои се јавуваат поради интелектуална по-
преченост.
Цел: Целта на ова истражување е да се прикаже ма-
нифестацијата на тешкотиите во учењето кај 48 деца
со уредни интелектуални способности и 32 деца со
интелектуална попреченост.
Методологија: Во примерокот беа опфатени вкупно
80 деца на возраст помеѓу 5 и 10 години (62 машки и
18 девојчиња). Беа применети дескриптивниот и кли-
ничкиот метод, а од техниките: анализа на докумен-
тација и тестирање, со батерија тестови.
Резултати: Oд вкупниот број на деца со тешкотии во
учењето кои биле евидентирани, најголем број мани-
фестирале тешкотии во совладување на техниката на
читање, а во однос на пол, превладуваат машките
испитаници. Кај повеќе од половина испитаници со
тешкотии во учењето се јавува и несоодветно одне-
сување во однос на возраста.
Заклучок: Со оглед на големото животно и опш-
тествено значење на учењето, се наметнува барањето,
прашањата и проблемите поврзани со учењето задол-
жително да добијат општествен приоритет. Потребно
е да се воведат семејно-ориентирани сервиси за рана
интервенција кои се базираат на ресурси на наци-
онално ниво.
Клучни зборови: специфични тешкотии во учењето,
лоцирани нарушувања, латерализација, интелекту-
ална попреченост
|
SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES
MANIFESTATION IN CHILDREN WITH AVERAGE
INTELIGENCE AND CHILDREN WITH
INTELLECTUAL DISABILITIES
Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA 1
Olivera RASHIKJ-CANEVSKA 1
Aleksandra KAROVSKA-RISTOVSKA 1
Daniela DIMITROVA-RADOJICHIKJ 1
Vesna CEKOVSKA 2
Abstract
Introduction: Children with specific learning
difficulties represent a significant number of the
population. It is necessary though to make a distinction
between learning difficulties in children with typical
development and problems in learning in children due
to their intellectual disabilities.
Aim: The goal of this research is to present the
manifestation of the specific learning difficulties in 48
children with average intellectual abilities and 32
children with intellectual disability.
Methods: In the sample, 80 children in total were
covered, on the age between 5 and 10 years (62 boys
and 18 girls). A descriptive and clinical method of
work was applied, as well as the techniques: content
analyses and testing which was consisted by a battery
of tests.
Results: From the total number of identified children
with learning difficulties, a large part manifest
difficulties in mastering reading techniques, males
being the predominant group, and more than half
having an inappropriate behavior regarding their age.
Conclusions: Regarding the social importance of
learning, it is mandatory that the problems and issues
related to learning should be socially prioritized.
Family oriented early intervention services which will
be resource based and culturally sensitive should be
introduced on a national level.
Keywords: specific learning disabilities; associated
disorders; hand preference; intellectual disabilities.
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE