JSER Policies
JSER Online
JSER Data
	Frequency: quarterly
	ISSN: 1409-6099 (Print)
	ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 10184
 
| 
				 
					МАНИФЕСТАЦИЈА НА СПЕЦИФИЧНИ ТЕШКОТИИ 
				
					ВО УЧЕЊЕТО КАЈ ДЕЦА СО ПРОСЕЧНА 
				
					ИНТЕЛИГЕНЦИЈА И ДЕЦА СО ИНТЕЛЕКТУАЛНА 
				
					ПОПРЕЧЕНОСТ 
				
					Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА 1 
				
					Оливера РАШИЌ-ЦАНЕВСКА 1 
				
					Александра КАРОВСКА-РИСТОВСКА 1 
				
					Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈИЧИЌ 1 
				
					Весна ЦЕКОВСКА 2 
				
						Резиме 
					
						Вовед: Значителен дел од детската популација прет- 
					
						ставуваат деца со различни тешкотии во учењето. 
					
						Потребно е да се направи разлика меѓу тешкотии во 
					
						учењето кај деца со типичен развој и проблеми во 
					
						учењето кои се јавуваат поради интелектуална по- 
					
						преченост. 
					
						Цел: Целта на ова истражување е да се прикаже ма- 
					
						нифестацијата на тешкотиите во учењето кај 48 деца 
					
						со уредни интелектуални способности и 32 деца со 
					
						интелектуална попреченост. 
					
							Методологија: Во примерокот беа опфатени вкупно 
						
							80 деца на возраст помеѓу 5 и 10 години (62 машки и 
						
							18 девојчиња). Беа применети дескриптивниот и кли- 
						
							ничкиот метод, а од техниките: анализа на докумен- 
						
							тација и тестирање, со батерија тестови. 
						
							Резултати: Oд вкупниот број на деца со тешкотии во 
						
							учењето кои биле евидентирани, најголем број мани- 
						
							фестирале тешкотии во совладување на техниката на 
						
							читање, а во однос на пол, превладуваат машките 
						
							испитаници. Кај повеќе од половина испитаници со 
						
							тешкотии во учењето се јавува и несоодветно одне- 
						
							сување во однос на возраста. 
						
							Заклучок: Со оглед на големото животно и опш- 
						
							тествено значење на учењето, се наметнува барањето, 
						
							прашањата и проблемите поврзани со учењето задол- 
						
							жително да добијат општествен приоритет. Потребно 
						
							е да се воведат семејно-ориентирани сервиси за рана 
						
							интервенција кои се базираат на ресурси на наци- 
						
							онално ниво. 
						
							Клучни зборови: специфични тешкотии во учењето, 
						
							лоцирани нарушувања, латерализација, интелекту- 
						
							ална попреченост 
					 | 
			
				 
					SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES 
				
					MANIFESTATION IN CHILDREN WITH AVERAGE 
				
					INTELIGENCE AND CHILDREN WITH 
				
					INTELLECTUAL DISABILITIES 
				
					Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA 1 
				
					Olivera RASHIKJ-CANEVSKA 1 
				
					Aleksandra KAROVSKA-RISTOVSKA 1 
				
					Daniela DIMITROVA-RADOJICHIKJ 1 
				
					Vesna CEKOVSKA 2 
				
					Abstract 
				
						Introduction: Children with specific learning 
					
						difficulties represent a significant number of the 
					
						population. It is necessary though to make a distinction 
					
						between learning difficulties in children with typical 
					
						development and problems in learning in children due 
					
						to their intellectual disabilities. 
					
						Aim: The goal of this research is to present the 
					
						manifestation of the specific learning difficulties in 48 
					
						children with average intellectual abilities and 32 
					
						children with intellectual disability. 
					
							Methods: In the sample, 80 children in total were 
						
							covered, on the age between 5 and 10 years (62 boys 
						
							and 18 girls). A descriptive and clinical method of 
						
							work was applied, as well as the techniques: content 
						
							analyses and testing which was consisted by a battery 
						
							of tests. 
						
							Results: From the total number of identified children 
						
							with learning difficulties, a large part manifest 
						
							difficulties in mastering reading techniques, males 
						
							being the predominant group, and more than half 
						
							having an inappropriate behavior regarding their age. 
						
							Conclusions: Regarding the social importance of 
						
							learning, it is mandatory that the problems and issues 
						
							related to learning should be socially prioritized. 
						
							Family oriented early intervention services which will 
						
							be resource based and culturally sensitive should be 
						
							introduced on a national level. 
						
							Keywords: specific learning disabilities; associated 
						
							disorders; hand preference; intellectual disabilities. 
						 | 
		
Share Us
Journal metrics
- 
			
 SNIP 0.059 - 
			
 IPP 0.07 - 
			
 SJR 0.13 - 
			
 h5-index 7 - 
			
Google-based impact factor: 0.68 
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
 - RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
 - EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
 - INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
 - AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
 - THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
 - REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
 - DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
 - HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
 - DIAGNOSTIC AND TREATMENT OPTIONS IN AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS – AN OVERVIEW
 
    













