Прва обука за учење и подучување во рамките на ФАСТ (Поттикнување на пристапни технологии заучење: Пристапен систем за менаџирање на учењето во хуманистичките исоцијалните науки) проектот (Еразмус+КА203)

 

Проектен координатор: Универзитет Св. Кирил и Методиј

Партнери на проектот: Универзитет во Авеиро, Универзитет во Вилниус, Европски Тренинг Центар- Копенхаген)

 

 

Александра КАРОВСКА РИСТОВСКА

 

Институт за специјална едукација и рехабилитација, Филозофски факултет, Универзитет Св. Кирил и Методиј-Скопје, Северна Македонија

aleksandrak@fzf.ukim.edu.mk

 

First Learning Teaching Training Activity within the FAST (Fostering Accessible Study Technologies: An Accessible Learning Management System in Humanities and Social Sciences) project (Erasmus+ KA203)

 

 

Project coordinator: Ss. Cyril and Methodius University Project partners: University in Aveiro, Vilnius University, European Training Center Copenhagen)

 

 

Aleksandra KAROVSKA RISTOVSKA

 

Department of Special Education and Rehabilitation, Faculty of Philosophy, Ss. Cyril and Methodius University-

Skopje, North Macedonia

 

aleksandrak@fzf.ukim.edu.mk

Првата обука за учење и подучување беше одржана во Копенхаген,Данска од 21-25јуни, 2020 година (локација: Куќа на културата во Islands Brygge). Оваа обука беше поврзана со областа на креирање на системи за менаџи- рање на учењето (СМУ) и нивната пристап- ност за студенти со посебни потреби и беше важна за стекнувањето на вештини значајни за креирањето на пристапниот СМУ врз основа на методолошката рамка развиена во рамките на првиот интелектуален аутпут од ФАСТ проектот (Креирање на методолошка рамка за пристапни СМУ). Организацијата која ја спроведе обуката, беше избрана преку јацен повик. Сите обучувачи ги имаа потреб- ните вештини за успешнаобука.

Обуката беше насочена кон вовед во алатки за е-учење; платформи и модели на инструкција; можност за миграција на содр- жината за е-учење од сегашниот модел во нов СМУ; тестирање за интероперабилност заедно со содржината на СМУ како што се анкети, процени и медиа; хостирање иинста- лација; безбедност и менаџмент на корис- ничките сметки; интеграција на  системот  со други системи како на пример портали, веб-конференции и.т.н.; улогата на менаџери на курикулуми; стратешко планирање за пристапно е-учење; стандарди за пристап- ност за СМУ; дефинирање на најдобрите СМУ опции за пристапно е-учење идруго.

Високо-образовен     кадар,      експерти/ истражувачи во областа на развојнаСМУ, ИТ техничари и експерти во областанаспе- цијалната едукација ги преставувааситепро- ектни организации. Студентисопопреченост од секој универзитет (со оштетенвид,оште- тен слух и дислексија) исто такабеаучес- ници на оваа обука порадинивниотзначаен придонес за создавањето на СМУисозда- вањето на блокови и плагинизапристапност. Претставниците на проектотистотака имаа посета на Универзитетотво Копенхаген и Данското министерствозаобразование. Посетата на УниверзитетотвоКопенхаген беше организирана соцел-информирањеза начинот на организација наПоддршкатаза специјално  образование  (ПСО),  кој  може да ја добие  оваа  поддршка,  предусловите даседобиеикојаорганизацијајадаваоваа поддршка.                     Презентацијата   во    Данското Министерство за Образование(Одделза Квалитет и  Образование)  беше  поврзана со можностите и поддршкатаза  студен- титесопопреченостивоспоставувањетона

квалитет.

Конечно, оваа обука беше насочена кон стратегии за решавање на проблеми повр- зани со операбилноста на СМУ, развојот на добра структура за е-учење и прагматичен hands-on пристап за инсталација на плагини (за глуви, слепи и дислексични) во плат- формата Moodle. Сите учесници стекнаа вештини за развојот на пристапен СМУ во хуманистичките и социјалните науки, што всушност е и главната цел на вториот инте- лектуален аутпут на проектот.

 

The first Learning Teaching Training Activity (LTTA) was held in Copenhagen, Denmark from June, 21st till June, 25th, 2020 (Location:theCultureHouseatIslandsBrygge). This training was related to the area of learning management systems and accessibility for stu- dents with special needs and it was valuable for the skills acquirement for the creation of the accessible LMS based on the methodological framework developed under the first intellec- tual output within the FAST project (Creation  of a methodological framework for  accessi-  ble LMSs). The training organization, which conducted the short-term training activity, was selected through a public call. The trainers pos- sessed all the necessary skills for a successful training.

The training was generally orientedtowards

introduction to e-learning tools; platforms and instructional models; the possibility for migra- tionofe-learningcoursewarefromacurrentsys- temtoanewLMS;interoperabilitytestingalong with LMS content such as surveys,assessments

Project coordinator: Ss. Cyril and Methodius University Project partners: University in Aveiro, Vilnius University, European Training Center Copenhagen) and media; hosting and installation; securityand management of user accounts; system integra- tion with other systems like portals, web-con- ferences etc; the role of curriculum managers; strategic planning for accessible e-learning; standards for accessibility for LMS; defining best LMS options for accessible e-learning etc.

HEI staff, experts/researchers in the area of LMS development, IT technicians and experts in the special needs education area represented the participating organizations. Students with special needs from each University (impaired vision, impaired hearing and dyslexia) were  also participants in this training because of their valuable input for the creation of the LMS and the creation of the blocks and plug-ins which make it accessible.

The project representatives  also  had  a  visit to the University of Copenhagen and the Danish Ministry of Education.  The  visit  of  the University of Copenhagen was organized with the purpose to talk about the  organiza- tion of special education support (SES), who can receive it, the requirements to get it and who gives SES. The presentation in the Danish Ministry of Education (Department of Quality and Education) was related to options and sup- port for students with disabilities and establish- ment ofquality.

Finally, this LTTA was oriented towards strategies to solve problems related to LMS operationability, development of a good struc- ture for eLearning and a pragmatic hands-on approach for installation of plugins (for deaf, blind and dyslexic) in Moodle. All the partici- pants gained skills for the development of an accessible Learning Management System in Humanities and Social sciences which is actu- ally the main goal of the project’s second intel- lectual output.

 

 

 

     

 

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in