JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 16671
ИНКЛУЗИЈА НА ДЕЦАТА СО ИНТЕЛЕКТУАЛНИ И КОМБИНИРАНИ ПРЕЧКИ: ПРИОД НА РЕХАБИЛИТАЦИЈАТА ЗАСНОВАНА ВО ЗАЕДНИЦАТА, ИНДИЈА
Рам ЛАКХАН
Одделение за посебни потреби Општинска училишна област во Јазу Сити САД |
|
INCLUSION OF CHILDREN WITH INTELLECTUAL AND MULTIPLE DISABILITIES: A COMMUNITY-BASED REHABILITATION APPROACH, INDIA
Ram LAKHAN
Office of Exceptional Needs Yazoo City Municipal School District USA |
||
Примено: 05.01.2013 Прифатено: 10.02.2013 UDK: 376-056.31(540)
|
|
Recived: 05.01.2013 Accepted: 10.02.2013 Original Article |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Вовед: Инклузијата на децата со интелектуална попреченост (ИП) и со комбинирани пречки (КП) во редовните училишта во Индија е на крајно ниско ниво. Една од клучните цели на рехабилитацијата заснована во заедницата (РЗЗ) е да ги вклучи децата со ИП и КП во редовните училишта. Ова истражување се обидува да ја открие поврзаноста на возраста, тежината на ИП, нивото на сиромаштијата, полот, образованието на родителите, популацијата, комбинираните пречки коишто содржат едно или повеќе нарушувања: церебрална парализа, епилепсија и психијатриски нарушувања, со инклузијата на 259 деца во Барвани Блок во областа Барвани во државата Мадја Прадеш, Индија. |
|
Background: Inclusion of children with intellectual disabilities (ID) and multiple disabilities (MD) in regular schools in India is extremely poor. One of the key objectives of community-based rehabilitation (CBR) is to include ID & MD children in regular schools. This study attempted to find out association with age, ID severity, poverty, gender, parent education, population, and multiple disabilities comprising one or more disorders cerebral palsy, epilepsy and psychiatric disorders with inclusion among 259 children in Barwani Block of Barwani District in the state of Madhya Pradesh, India. |
||
Цел: Инклузија на децата со интелектуални и комбинирани пречки во редовните училишта преку РЗЗ-пристапот во Индија. |
|
Aim: Inclusion of children with intellectual and multiple disabilities in regular schools through CBR approach in India. |
||
Резултат: Инклузијата беше овозможена за гранични случаи 2 (66,4%), лесни 54 (68,3%), умерени 18 (18,2%) и на возраст од 5 до 12 години 63 (43%); на 63 (30,6%) деца што живеат во сиромашни семејства, несиромашни 11 (18,9%); од необразовани родители 52 (26%), со основно образование 11 (65%), со средно училиште 10 (48%), со гимназиско образование 0 (0%) и дипломирани 1 (7%); женски 34 (27,9%), машки 40 (29,2%), племенски 40 (28,7%), неплеменски 34 (28,3%); со комбинирани пречки со церебрална парализа 1 (1,2%), епилепсија 3 (4,8%) и психијатриски нарушувања 12 (22,6%) им беше овозможено инклузивно образование. Забележана е значајна разлика во инклузијата меѓу ИП-категориите (c2= 99,8 p < 0,001), нивото на сиромаштија (c2=3,37 p 0,044), образованието на родителите (c2=23,7, p < 0,001), КП со ЦП (c2=43,9 p < 0,001) и со епилепсија (c2=22,4 p < 0,001). |
|
Result: Inclusion was possible for borderline 2(66.4%), mild 54(68.3%), moderate 18(18.2%), and age range from 5 to 12 years 63 (43%). Children living in poor families 63 (30.6%), not poor 11(18.9%), parental education none 52 (26%), primary level 11 (65%), middle school 10 (48%) high school 0 (0%) and bachelor degree 1(7%), female 34 (27.9%), male 40 (29.2%), tribal 40 (28.7%), non-tribal 34(28.3%) and multiple disabled with cerebral palsy 1(1.2%), epilepsy 3 (4.8%) and psychiatry disorders 12 (22.6%) were able to receive inclusive education. Significant difference in inclusion among ID categories (c2=99.8, p < 0.001), poverty (c2=3.37, p 0.044), parental education (c2=23.7, p < 0.001), MD CP (c2=43.9, p < 0.001) and epilepsy (c2=22.4, p < 0.001) were seen. |
||
Заклучок: Инклузијата остварена преку РЗЗ е можна и прифатлива во сиромашните рурални средини во Индија. РЗЗ може да ја олесни инклузијата на децата од категоријата на граничните случаи, од лесната и умерената категорија со вклучување на нивните родители, на наставниците и претставниците на заедницата. |
|
Conclusion: Inclusion through CBR is feasible and acceptable in poor rural settings in India. CBR can facilitate inclusion of children with borderline, mild and moderate categories by involving their parents, teachers and community members. |
||
|
|
|
||
Citation: Lakhan R. Inclusion of Children with Intellectual and Multiple Disabilities: a Community-Based Rehabilitation Approach, India. J Spec Educ Rehab 2013; 14(1-2):79-97. doi: 10.2478/v10215-011-0035-1 |
||||
|
||||
Клучни зборови: интелектуална попреченост, комбинирани пречки, инклузија, коефициент на интелигенција, церебрална парализа, епилепсија, психијатриски нарушувања, рехабилитација заснована во заедницата, Индија |
|
Keywords: Intellectual Disability, Multiple Disability, Inclusion, Intelligence Quotient (IQ), Cerebral Palsy, Epilepsy, Psychiatric Disorders, Community-based Rehabilitation, India |
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: Рам ЛАКХАН Одделение за посебни потреби Општинска училишна област во Јазу Сити, 1133 Calhoun Avenue, Yazoo City, MS - 39194, USA Телефон: (662) 746-2125, fax: (662) 746-5062 E-пошта: ramlakhan15@gmail.com
|
|
Correnspodence address: Ram LAKHAN Positive Behavior Specialist and Exceptional Need Instructor Office of Exceptional Needs, Yazoo City Municipal School District, 1133 Calhoun Avenue, Yazoo City, MS - 39194, USA Phone: (662) 746-2125, fax: (662) 746-5062 Email: ramlakhan15@gmail.com
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE