JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 11107
ХИПЕРЛЕКСИЈА И ДИСЛЕКСИЈА КАЈ АУТИЗМОТ: ГАЃАЊЕ НА ПОДВИЖНА ЦЕЛ
Емили Л.ВИЛИЈАМС1,
Мануел Ф. КАЗАНОВА2
1Одделение за анатомски науки и невро-биологија, Универзитет во Луисвил, Медицински факултет, Луисвил, Кентаки, САД
2Одделение за психијатрија и науки за однесувањето, Универзитет во Луисвил, Медицински факултет, Луисвил, Кентаки, САД |
|
HYPERLEXIA AND DYSLEXIA IN AUTISM: HITTING A MOVING TARGET
Emily L. WILLIAMS1,
Manuel F. CASANOVA2
1Department of Anatomical Sciences and Neurobiology,
USA
2 Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, University of Louisville School of Medicine, Louisville, Kentucky,
|
||
Примено: 08.06.2012
Прифатено: 16.07.2012
UDK: 616.89-008.434.53-053.2
|
|
Recived: 08.06.2012
Accepted: 16.07.2012
Review Article |
||
|
|
|
||
Апстракт |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Дијагностичката историја на аутизмoт, дислексијатa и хиперлексијатa е комплексна. Затоа што овие состојби делат меѓу себе и конвергентни и дивергентни состојби, важно е да се разберат овие врски, особено во случај на истражување и на кој начин се интерпретираат студии кои поминуваат низ декади со променливи критериуми. Многу е важно да се синтетизира што е досега познато за морфологијата на овие состојби и да се подвлече што е сè уште непознато. Аутизмот и дислексијата, на пример, делат антиподни церебрални морфологии, како што се миниколумнарната густина, неурополната ширина, големината на клетките, волуменот на корпус калозум, гиралната комплексност, гиралната големина и церебралниот волумен, додека хиперлексијата не беше проучена на овој начин, иако таа има многу сличности со аутизмот. Во меѓувреме, флуктуацијата на критериумите на дислексијата низ годините значи дека постарите студии, како што се некои од најмногу цитираните во постмодерните истражувања, веројатно користеле хетерогени групи на субјекти за разлика од тоа што користат денешните истражувања за дислексија. Значително збунувачки, овие постари истражувања се често основите на истражувањето за тековниот животински модел и генетика. Во заклучок, земајќи ги предвид континуираните промени во критериумите, особено оние кои предлагаат промена од „нарушување во читањето“ во поширокото „специфично нарушување во учењето“ во состав на DSM-5, ние препорачуваме сепарација на различни нарушувања во читањето под нивни сопствени наслови со цел да се промовира специфичноста на дијагнозата и третманот, и да се даде подобра поддршка за истражување. |
|
The diagnostic histories of autism, dyslexia, and hyperlexia are complex. Because these conditions share both convergent and divergent properties, it is important to understand these relationships, especially in the case of research and how we interpret bodies of work which span decades of fluctuating criteria. It is also important to synthesize what we already know about the morphology of these conditions and pinpoint what we still don’t. Autism and dyslexia, for instance, share antipodal cerebral morphologies, such as minicolumnar density, neuropil width, cell size, corpus callosal volume, gyral complexity, gyral window size, and cerebral volume, while hyperlexia has not been studied in this fashion, although it shares much in common with autism. Meanwhile, the fluctuation in criteria of dyslexia over the years, means that older studies, such as some of the most highly cited in postmortem research, have potentially used more heterogeneous groups of subjects than dyslexia research typically uses today. Considerably, these older studies are often the basis of current animal model and genetics research. In conclusion, in consideration of the continued flux in criteria, particularly the proposed change from “Reading Disorder” to the broader “Specific Learning Disorder” within the DSM-5, we strongly recommend a separation of the various reading disorders under their own headings to promote specificity of diagnosis and treatment, and to support better research. |
||
|
|
|
||
Citation: Williams LE, Casanova FM. Hyperlexia and Dyslexia in Autism: Hitting a Moving Target. J Spec Educ Rehab 2012; 13(3-4):39-54. doi: 10.2478/v10215-011-0024-4 |
||||
|
||||
Клучни зборови: ектопија, дисплазија, миниколумни, неокортекс, кортикогенеза, гирален индекс.
|
|
Keywords: ectopia, dysplasia, minicolumn, neocortex, corticogenesis, gyral index. |
||
Адреса за кореспонденција:
Мануел Ф. КАЗАНОВА
Одделение за психијатрија и науки за однесувањето 500 S. Preston St., Bldg 55A, Ste. 217
Луисвил, Кентаки, 40292-1702
тел: +1 (502) 852-4077
E-пошта: m0casa02@louisville.edu |
|
Address correspondence to:
Manuel F. CASANOVA
Department of Psychiatry and Behavioral Sciences
Tel: +1 (502) 852-4077
E-mail: m0casa02@louisville.edu |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE