JSER Policies
JSER Online
JSER Data
	Frequency: quarterly
	ISSN: 1409-6099 (Print)
	ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 10406
 
| 
				 
					РИЗИК-ФАКТОРИ НА НАСИЛНО ОДНЕСУВАЊЕ ПОМЕЃУ УЧЕНИЦИТЕ ОД ОСНОВНОТО И СРЕДНОТО ОБРАЗОВАНИЕ 
					                           
					Ранко КОВАЧЕВИЌ1,  
					Един МУФТИЌ1,  
					Мелиха БИЈЕДИЌ1,  
					Хариз ШАРИЌ2 
					 
					1Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Универзитет во Тузла, Босна и Херцеговина 
					2Филозофски факултет, Универзитет во Тузла, Босна и Херцеговина  | 
			
				 
  | 
			
				 
					RISK FACTORS OF VIOLENT  
					BEHAVIOR AMONG ELEMENTARY  
					AND HIGH SCHOOL STUDENTS 
 
					Ranko KOVAČEVIĆ1,  
					Edin MUFTIĆ1,  
					Meliha BIJEDIĆ1,  
					Hariz ŠARIĆ2 
					 
					1Faculty of Education and Rehabilitation, University of Tuzla Bosnia and Herzegovina 
					2Faculty of Philosophy, University of Tuzla Bosnia and Herzegovina  | 
		||
| 
				 
 
					Примено: 28.05.2012 
					Прифатено: 08.08.2012 
					UDK:  37.06: 316.624  
					           37.013.42  | 
			
				 
  | 
			
				 
 
					Recived:28.05.2011 
					Accepted:08.08.2012 
					Original article  | 
		||
| 
				 
  | 
			
				 
  | 
			
				 
  | 
		||
| 
				 
					Апстракт  | 
			
				 
  | 
			
				 
					Abstract  | 
		||
| 
				 
  | 
			
				 
  | 
			
				 
  | 
		||
| 
				 
					Основната цел на ова истражување беше да се одредат ризик-факторите кои може да послужат како прецизни индикатори на насилно однесување кај учениците од основното и средното образование. Истражувањето беше спроведено врз примерок од 1209 ученици, помеѓу тринаесет и седумнаесетгодишна возраст, во пет региони во составот на Федерацијата на Босна и Херцеговина. Оценувањето на ризик-факторите беше извршено со помош на СОРНМ (структурирано оценување на ризикот од насилство кај младите), алатка користена за мерење на нивоата на ризик-факторите, по што, собраните податоци беа обработени преку регресивна анализа со помош на SPSS 12.0, пакетот за статистичка обработка на податоците. Резултатите покажаа дека појавата на насилно однесување, академските достигнувања, неспособноста за концентрација, алкохолизмот, историјата на домашното насилство, како и родителската разделба, се главните показатели за насилно однесување кај гореспоменатите ученици.  
					Овие резултати формираат цврста основа за идно планирање на третмани и активности со цел да се спречи такво однесување.  | 
			
				 
  | 
			
				 
					The primary goal of this research was to ascertain which risk factors could serve as the most precise predictors of violent behaviour among elementary and high-school students. The research was conducted on a sample of 1209 students, between thirteen and seventeen years old, in five cantons of the Federation of Bosnia and  
					of students. These results form a solid foundation for future planning of treatments and activities with a goal to prevent such behaviour.  | 
		||
| 
				 
  | 
		||||
| 
				 
  | 
		||||
| 
				 
  | 
		||||
| 
				 
  | 
		||||
| 
				 
  | 
			
				 
  | 
			
				 
  | 
		||
| 
				 Citation: Kovačević R, Muftić E, Bijedić M, Šarić H. Risk Factors of Violent Behavior Among Elementary and High School Students. J Spec Educ Rehab 2012; 13(3-4):69-84. doi: 10.2478/v10215-011-0026-2  | 
			||||
| 
				 
  | 
			||||
| 
				 
					Клучни зборови: насилно однесување, ризик-фактори, показатели  | 
			
				 
  | 
			
				 
					Key words: violent behaviour, risk factors, predictors  | 
		||
| 
				 
  | 
			
				 
  | 
			
				 
  | 
		||
| 
				 
					Адреса за кореспонденција:  
					Ранко КОВАЧЕВИЌ 
					Универзитетска 1, 75 000 Тузла, Босна и Херцеговина  
					телефон: + 387 35 320 678; + 387 61 855 024 
					Е-пошта: ranko.kovacevic@untz.ba  | 
			
				 
  | 
			
				 
					Corresponding Address:  
					Ranko KOVAČEVIĆ 
					Univerzitetska 1, 75 000  
					Phone: + 387 35 320 678; + 387 61 855 024 
					E-mail: ranko.kovacevic@untz.ba  | 
		||
Share Us
Journal metrics
- 
			
 SNIP 0.059 - 
			
 IPP 0.07 - 
			
 SJR 0.13 - 
			
 h5-index 7 - 
			
Google-based impact factor: 0.68 
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
 - RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
 - EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
 - INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
 - AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
 - THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
 - REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
 - DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
 - HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
 - DIAGNOSTIC AND TREATMENT OPTIONS IN AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS – AN OVERVIEW
 
    













