JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 32982
АРТИКУЛАТИВНИТЕ СПЕЦИФИЧНОСТИ КАЈ ДЕЦАТА СО РАЗВОЈНА ДИСФАЗИЈА ВО РАНА УЧИЛИШНА ВОЗРАСТ Ана ПОПОСКА |
|
ARTICULATION CHARACTERISTICS IN CHILDREN SUFFERING FROM SLI IN EARLY SCHOOL AGE Ana POPOSKA Institution for Rehabilitation of Hearing, Speech and Voice – Skopje |
Ана Попоска го одбрани својот магистерски труд на 09. 05. 2009 година на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет, Универзитет „Св.Кирил и Методиј“- Скопје пред комисијата во состав: доц. д-р Силвана Филипова, проф. д-р Зора Јачова, проф. д-р Ристо Петров. |
|
Mrs. Ana Poposka defended her masters thesis at the Institute for Special Education and Rehabilitation at the Faculty of Philosophy, University “Ss. Cyril and Methodius” – Skopje, on 9 May 2009. |
Примено: 13. 09. 2009 |
|
Received: 13. 09. 2009 |
|
|
|
Резиме |
|
Abstract |
|
|
|
Познавањето на артикулативниот сегмент на развојната дисфазија има важна улога во дијагностичкиот пристап кај децата во рана училишна возраст. Фонолошко-артикулативниот статус кај оваа детска популација има свои специфичности, чие познавање од своја страна, овозможува правилен рехабилитациски третман. |
|
Getting closer to the articulation segment of SLI is important for diagnosis of children in early school age. Phonologic and articulation status of this population is specific, and acknowledging it, will secure adequate rehabilitation. |
|
|
|
Клучни зборови: Развојна дисфазија, фонолошко-артикулативни отстапувања, фонемна структура, фонемен капацитет, говорна разбирливост, орална диспраксија. |
|
Key words: Speech language impairment, phonologic-articulation disorders, phoneme structure, phoneme capacity, speech understanding, oral dyspraxia. |
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding Address: |
АнаПОПОСКА |
|
Ana POPOSKA |
ЈЗУ Завод за рехабилитација на слух, |
|
Institution for Rehabilitation of Hearing, |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE