JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 2003
АНАЛИЗА НА САМОРЕГУЛИРАЧКАТА СТРАТЕГИЈА ЗА ИНТЕРВЕНЦИЈА ВО РАЗВОЈОТ НА ПИШУВАЊЕТО КАЈ УЧЕНИЦИ СО СПЕЦИФИЧНИ ТЕШКОТИИ ВО УЧЕЊЕТО, БАЗИРАНА НА ДОКАЗИ
Ареј АЛХАРБИ
|
|
AN EVIDENCE-BASED ANALYSIS OF SELF-REGULATED STRATEGY DEVELOPMENT WRITING INTERVENTIONS FOR STUDENTS WITH SPECIFIC LEARNING DISABILITIES
Areej ALHARBI
|
||
Примено: 03.06.2014 |
|
Recived: 03.06.2014 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Вовед: Речиси 5% од децата на училишна возраст во Соединетите Американски Држави се опфатени со услугите што ги дава специјалното образование за категоријата специфични тешкотии во учењето. Дополнително, околу 20% од сите ученици се соочуваат со тешкотии во пишувањето, правописот и ракописот. Цел:Овој труд претставува синтеза на истражувањата со поединечни случаи што го оценуваат користењето на саморегулирачката стратегија за развој (СРСР) наменета за ученици со специфични тешкотии во учењето. Метод: Процентот на непреклопувачки податоци (ПНП) и процентот на податоци поголем од просекот (ППП) беа користени како заеднички метрички систем за оцена на истражувањата што ги вклучуваат инклузивните критериуми.
Резултати: Петнаесет статии што оценуваа седум СРСР-стратегии за интервенција во пишувањето се однесуваат на истражувањето на инклузивните критериуми. Заклучоци: Иако е потребно дополнително истражување, резултатите укажуваат дека саморегулирачките стратегии за пишување претставуваат ефективна интервенција за поддршка на учениците со специфични тешкотии во учењето, кои се соочуваат со тешкотии во пишувањето. |
|
Background: Approximately 5% of school-aged children in the United States receive special education services under the specific learning disabilities category. Additionally, 20% of all students experience difficulty with writing, spelling, and handwriting. Goal: This literature review provides a synthesis of single case studies evaluating the use of self-regulated strategy development (SRSD) for students with specific learning disabilities. Methods: Percentage of non-overlapping data (PND) and Percentage of Data Exceeding the Median (PEM) were used as a common metric to evaluate studies meeting inclusion criteria.
Results: Fifteen articles evaluating seven SRSD writing intervention strategies met study inclusion criteria. Conclusion: Althoudh additional research is needed, the results suggest that self-regulated writing strategies are an effective intervention to support students with specific learning disabilities experiencing difficulty with writing. |
||
Citation: Alharbi A, Hott BL, Jones BA, Henry HR. An evidence-based analysis of self-regulated strategy development writing interventions for students with specific learning disabilities. J Spec Educ Rehab 2015; 16(1-2): 55-67. doi: 10.1515/JSER-2015-0004 |
||||
Клучни зборови: тешкотии во учењето, саморегулирачка стратегија за развој, интервенција во пишувањето, проекти со еден субјект |
|
Keywords: Learning Disabilities, Self-Regulated Strategy Development, Writing Intervention, Single Subject Designs |
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding address: |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE