JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 8194
СТАВОВИ НА ИЗРАЕЛСКИТЕ И СЛОВАЧКИТЕ СТУДЕНТИ-НАСТАВНИЦИ ВО ОДНОС НА ИНКЛУЗИЈАТА НА УЧЕНИЦИ СО ПОСЕБНИ ПОТРЕБИ ВО РЕДОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ: КОМПАРАТИВНА СТУДИЈА
Цафи ТИМОР1
1Кибуцов колеџ за образование, технологија и уметност, Тел Авив, Израел |
|
ATITUDES OF ISRAELI AND SLOVAK STUDENT – TEACHER TOWARDS THE INCLUSION OF STUDENTD WITH SPECIAL NEEDS IN MAINSTREAM EDUCATION: A COMPARATIVE STUDY
Tsafi TIMOR1
1The Kibbutzim College of Education, Technology &The Arts, Tel-Aviv, Israel |
||
Примено: 16.11.2013 |
|
Recived: 16.11.2013 |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Целта на оваа студија е да ги истражи сличностите и разликите на две групи студенти–наставници од различи култури: група од Израелци и група од Словаци. Двете групи беа поделени во парови кои комуницираа преку електронска пошта на тема: Инклузија на ученици со посебни потреби во редовното обрaзование. Анализата на содржината на објавите се однесуваше на три категории: теоретско и практично знаење за посебните потреби, став кон посебните потреби и инклузијата, стратегии за справување со разликите во хетерогени класови. Резултатите покажаа сличност во позитивните ставови кон инклузијата помеѓу двете групи. Сепак, групите се разликуваа во нивното теоретско и практично знаење, затоа што словачката група имаше малку работно искуство и немаше следено академски курсеви за инклузија. Резултатите ја прекинаа постоечката врска меѓу академските курсеви/работното искуство и позитивните ставови за инклузијата и предлагаат поинаков начин на размислување. Тие, исто така, ја истакнуваат потребата да се истражи концептуалната разлика меѓу културите. |
|
The goal of this study was to explore the similarities and differences in the attitudes of two groups of student-teachers from different cultures: a group of Israelis and a group of Slovaks.The two groups were divided into pairs who carried out an e-mail correspondence on the topic The Inclusion of Students with Special Needs in Mainstream Education. The content analysis of the posts addressed three categories: Theoretical and practical knowledge of special needs, Attitudes towards special needs and inclusion, Strategies for coping with differences in heterogeneous classes. The findings yielded a similarity in the positive attitudes towards inclusion between the two groups. However, the groups differed in their theoretical and practical knowledge because the Slovak group had limited teaching experience and no academic courses on inclusive education. The findings break the existing link between academic courses/teaching experience, and positive attitudes towards inclusion, and suggest a different way of thinking. They also highlight the need to explore conceptual differences between cultures. |
||
|
||||
|
|
|
||
Citation: Timor T, Hartanska J. Atitudes of Israeli And Slovak Student – Teacher Towards the Inclusion of Studentd with Special Needs in Mainstream Education: a Comparative Study. J Spec Educ Rehab 2014; 15(1-2):7-23. doi: 10.2478/JSER-2014-0001 |
||||
Клучни зборови: инклузивно образование, посебни потреби, хетерогени класови, студент-наставник, ставови |
|
Keywords: inclusive education, special needs, heterogeneous classes, student-teachers, attitudes |
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding Address: |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE