JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 10709
ЕФЕКТОТ НА ОБУКАТА ЗА ТЕОРИЈА НА УМОТ ЗА ПОДОБРУВАЊЕТО НА СОЦИЈАБИЛНОСТА КАЈ УЧЕНИЦИТЕ СО ИНТЕЛЕКТУАЛНА ПОПРЕЧЕНОСТ
Наргес АДИБСЕРЕШКИ
Факултет при Универзитетот за |
|
THE EFFECTIVENESS OF THEORY OF MIND TRAINING ON THE ADAPTIVE BEHAVIOR OF STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITY
Narges ADIBSERESHKI
Faculty of University of Welfare and |
||
Примено: 03.08.2013 |
|
Recived: 03.08.2013 |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Учениците со интелектуална попреченост имаат проблеми при воспоставувањето и одржувањето другарски односи со своите пријатели. Некои стручни лица сметаат дека овие проблеми се предизвикани од дефицитот во теоријата на умот. Целта на ова истражување е да се испита ефективноста на обуката за теорија на умот на подобрување на социјабилноста на учениците со интелектуална попреченост. |
|
Students with intellectual disabilities have difficulties establishing and sustaining relationships with their friends. Some professionals believe that deficit in theory of mind tasks causes these difficulties for the children. The purpose of this study is to investigate the effectiveness of theory of mind training in terms of improving the sociability of students with intellectual disability. |
||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|
|
||
Citation: Adibsereshki N, Rafi AM, Karmilo M, Aval HM. The Effectiveness of Theory of Mind Training on the Adaptive Behavior of Students with Intellectual Disability. J Spec Educ Rehab 2014; 15(1-2):91-107. doi: 10.2478/JSER-2014-0006
|
||||
Клучни зборови: теорија на умот, ученици со интелектуална попреченост, социјализација |
|
Keywords: theory of mind, students with intellectual disabilities,socialization |
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Coresponding address: |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE