JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 21567
ВРСНИЧКО ТУТОРСТВО КАКО ИНТЕРВЕНЦИЈА ЗА УЧЕНИЦИ СО АУТИСТИЧЕН СПЕКТАР НА НАРУШУВАЊЕ: МЕТАСИНТЕЗА
1Универзитет „A&M“ во Тексас |
|
PEER TUTORING INTERVENTIONS FOR STUDENT WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS: A META – SYNTHESIS
1Texas A&M University - Commerce |
||
Примено: 17. 12. 2013 |
|
Recived: 17.12.2013 |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Ограничувањето во социјалната интеракција е критично дефинирање на карактеристиките на аутистичниот спектар на нарушување (АСН). Врсничкото туторство е најшироко употребувана интервенција за подобрување на социјалната интеракција и на академските перформанси. Оваа синтеза ги истражува ефектите од врсничкото туторство во Соединетите Држави, користејќи го процентот на податоци што не се преклопуваат (percentage of non overlapping data [PND]). Резултатите укажуваат дека врсничкото туторство е прифатлива интервенција за поддршка на социјалниот и академскиот развој. Претставени се ограничувањата, импликациите во практиката и насоките за понатамошни истражувања. |
|
A limitation in social interaction is a critical defining characteristic of Autism Spectrum Disorders (ASD). Peer tutoring is one of the most widely utilized interventions for improvement of social interaction and academic performance. This synthesis examines the effectiveness of peer tutoring interventions in the United States using percentage of nonoverlapping data (PND). Results suggest that peer tutoring is a viable intervention for supporting social and academic development. Limitations, implycations for practice, and future research directions are reported. |
||
|
|
|
||
Citation: Hott LB, Alsresheed MF, Henry RH. Peer Tutoring Interventions for Student with Autism Spectrum Disorders: a Meta – Synthesis. J Spec Educ Rehab 2014; 15(1-2):109-121. doi: 10.2478/JSER-2014-0007 |
||||
Клучни зборови: врсничко туторство, АСН, социјална интеракција, академска ефикасност, процент на податоци што не се преклопуваат (PND). |
|
Keywords: Peer tutoring, ASD, Social Interaction, Academic Performance, PND |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding address: |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE