JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 25943
СОСТОЈБА, ОРГАНИЗАЦИЈА И НАСОКИ ВО РЕШАВАЊЕТО НА ПРОБЛЕМОТ
Љупчо АЈДИНСКИ
Филозофски факултет |
|
CONDITION, ORGANIZATION AND DIRECTIONS IN SOLVING THE Ljupcho AJDINSKI
Faculty of Philosophy |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Аутизмот како состојба - поради специфичностите од медицински, психолошки и дефектолошки аспект - претставува општествен и, пред с#, стручен проблем. Во таквиот контекст третманот и решавањето, условно речено, се детерминирани од комплекс на теориски, истражувачки, клинички, едукативни и практични активности. Во овој труд се презентирани согледувања за постигањата во третманот на аутизмот во определени сегменти. Во таа смисла се изложени организацијата на третманот кај децата со аутизам, активностите во решавањето на проблемот и за рехабилитационо-едукативниот третман на аутизмот, а се изнесени и програмските содржини за работа со лицата со аутизам. |
|
Autism as a condition, due to its specifics from medical, psychological as well as from special education and rehabilitation aspect, is a complex professional and social problem. Therefore in solving the problems of autism, it is approached from theoretical, research, clinical, educational and practical aspects. This paper presents all mentioned aspects and our awareness of how far we have gone in the treatment of autism. |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Citation:Ajdinski Lj. Condition, Organization and Directions in Solving the Problem of People with Autism in the Republic of Macedonia. J Spec Educ Rehab 2005; 6(1-2):43-52. |
||||
|
||||
Клучни зборови: аутизам, третман, облици, програма, стручен кадар |
|
Key words: autism, treatment, form, program, working staff |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding Address: |
||
Љупчо АЈДИНСКИ |
|
Ljupcho AJDINSKI |
||
Универзитет "Св. Кирил и Методиј# |
|
“Ss Cyril and Methodius” University |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE